23948sdkhjf

UGENS LEDER Der er dobbelt indtjening i at sælge forsikringer

Autobranchen er under omvæltning, nogle typer indtjening er ved at forsvinde op i den blå luft - andre kommer til. I ugens leder peger redaktør Haslund på en ny mulighed.

LEDER

AT SÆLGE EN ny bil. Der er ikke megen avance her. Nogle forhandlere i nogle bilhuse taler om nogle få hundrede kroner. Andre antyder faktisk et irriterende rundt nul.

OG HVIS VI taler salget af en elbil, har de samme bilhuse yderligere et problem: Der er udsigt til mindre avance ude på værkstedet, når bilerne på elektricitet kommer ind til service.

DET ER TO af de afgørende grunde til, at i hvert fald nogle firmaer i autobranchen har udsigt til markant fald i indtjening. Senest har Bilbranchen DI i en rapport om fremtidsudsigten for danske bilhuse forudsagt udsigten til et tab på 92 procent af indtjeningen.

SÅ DER ER behov for at tænke nyt og søge efter nye penge. En ny mulighed er at finde nye penge i ikke så oplagte områder. Her dukker forsikring op som en mulighed. Der er faktisk penge for bilsælgere - og som en pointe, både af nye, men også af brugte biler - at sælge forsikring med.

DER ER PENGE i selve salget af en forsikring - men nok så vigtigt kan det være en vej til at fastholde en bilkunde til bilhusets eget værksted. En opgørelse fra Forsikring & Pension viser, at der årligt repareres skader på de danske værksteder for fire milliarder kroner.

DER ER MILDEST talt en stor kage at dele. Og man har størst chance for at få et stort stykke; måske endda det med det største jordbær, hvis man allerede i salget via forsikringen tilknytter kunden til sit værksted.

AUTOBRANCHEN ER UNDER flere omvæltninger; elbilerne kommer, agenterne kommer, konsolideringerne kommer. Og lige her gælder det om at gribe de nye muligheder. Lige her er en af dem at sælge forsikringer.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.14