23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Salg af brugte biler bliver digitalt

DEBAT: Digitaliseringen giver forbrugerne flere muligheder, når de skal handle bil. Derfor går forhandlere af brugte biler en hård tid i møde, skriver Thomas Mørk, Partner i Dreivers, der formidler salg af biler mellem private.

DEBAT Bilbranchen er i opbrud. Forhandleraftaler opsiges, nye agenter dukker op, og nu begynder forbrugerne ovenikøbet at vende de traditionelle bilforhandlere ryggen. Konsekvenserne af digitaliseringen er ikke længere noget, der sker ude i fremtiden. Forandringerne sker nu og her.

Nye analyser fra Voxmeter viser, at 21,6% flere bilejere i dag er usikre på, hvor de vil købe deres næste bil end for et år siden. Samtidig overvejer 68% flere at sælge deres bil udenom de traditionelle bilforhandlere og de forbrugere, der allerede har solgt deres bil uden om forhandlerne, er langt mere tilfredse med handlen, end dem, der har solgt til en forhandler.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125