23948sdkhjf

Husk markedsføringen: Så er det tid til ferietjek af kundernes biler

Hver anden dansker overvejer at rejse udenlands i sommerferien, og med corona i baghovedet forventes flere at tage bilen.

VÆRKSTEDSARBEJDE Der er basis for, at værksteder i højere grad end tidligere år bør markedsføre ferietjek af kundernes biler. En ny undersøgelse fra Dansk Kyst- og Naturturisme og VisitDenmark viser nemlig, at halvdelen af danskerne overvejer en udlandsrejse denne sommer. Ifølge FDM plejer over halvdelen af de danskere, der normalt rejser udenlands i deres sommerferie, at køre selv, og i år forventes endnu flere at vælge bilen.

– Mange danskere er stadig i tvivl om, hvorvidt de tør tage til udlandet, men bilen giver en tryghed, fordi man bare kan køre hjem, når man vil, og man behøver ikke at booke noget på forhånd. Den fleksibilitet vil mange prioritere, og derfor forventer vi også, at det at tage bilen på ferie bliver ekstra populært i år, siger Lars Thykier, der er administrerende direktør i Danmarks Rejsebureau Forening.

Forruder revner i varme

Især hvis bilen skal køre mange kilometer sydpå til høje temperaturer, skal bilisten selv og værkstederne være opmærksom på for eksempel forrudens tilstand.

– Hvert år kommer mange danskere hjem med revner i ruden efter en tur ned i Sydens varme. Varmen får glasset til at udvide sig, og derfor er risikoen større for, at et stenslag revner i meget høje temperaturer, forklarer Carina Bukkehave, der er direktør hos bilrudespecialisten Carglass.

Ved ferietjek på værkstedet skal der naturligvis tjekkes op på bilernes bremse-, køler, sprinkler- og koblingsvæske samt motorolie,  dækkenes, undervognens og udstødningens tilstand – foruden altså også forruden. At A/C service vil mange danskere ganske givet også være glade for at få tilbudt.

Omkring halvdelen af de danskere, der tager til udlandet for at holde sommerferie, vælger bilen som transportmiddel. Foto: PR

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.095