23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sådan får du styr på de tidsrøvende dæktryk-sensorer

Når biler finder vej ind til de frie værksteder, kan de mange forskellige TPMS-systemer og indkodningsprocedurer være en udfordring at håndtere.

VÆRKSTEDSARBEJDE I 2014 blev TPMS-ventiler et lovkrav på alle nyindregistrerede biler i EU. Det resulterede i, at bilfabrikkerne greb opgaven forskelligt an og kom med mange forskellige tekniske løsninger på samme problem - og derfor skabte nye udfordringer ude på værkstederne.

- Da TPMS-ventilerne blev indført oplevede jeg, at det gav udfordringer for ikke mindst de frie værksteder, fordi de skulle håndtere flere forskellige bilmærker og systemer. Udfordringen er ikke blevet mindre i dag, hvor flere brugtbiler, med forskellige TPMS-systemer, har fundet vej til værkstederne, siger Daniel Vesterskov, der er autospecialist ved dækvirksomheden NDI Group. Han har, siden indførelse af reglerne for TPMS-systemer, fulgt udviklingen tæt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.236