ANALYSE Både Polestar og Lexus har på forskellig vis meldt ud, at de kommer til at varetage salget af bilerne selv.
Lexus tilsyneladende helt selv, mens Polestar vælger noget, der til forveksling minder om den meget omtalte agentmodel – i Polestars tilfælde kaldes det blot såkaldte handover-partnere, men selve salget skal de ikke stå for. Der er b...
Analytiker: Polestar og Lexus vil selv eje kunderne
Med agentmodellen kan bilproducenterne komme hurtigt og billigt i gang - og så sikrer de sig en større adgang til de værdifulde kundedata.
Når den danske Polestar-chef Henrik Bang (billedet) kalder de nye partner-bilhuse for "handover-partnere", så gør Polestar brug af den meget omtalte agentmodel, mener analytiker Rene Tønder. Og det giver i øvrigt god mening, vurderer han.
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer