ANALYSE Både Polestar og Lexus har på forskellig vis meldt ud, at de kommer til at varetage salget af bilerne selv.
Lexus tilsyneladende helt selv, mens Polestar vælger noget, der til forveksling minder om den meget omtalte agentmodel – i Polestars tilfælde kaldes det blot såkaldte handover-partnere, men selve salget skal de ikke stå for. Der er b...
Analytiker: Polestar og Lexus vil selv eje kunderne
Med agentmodellen kan bilproducenterne komme hurtigt og billigt i gang - og så sikrer de sig en større adgang til de værdifulde kundedata.

Når den danske Polestar-chef Henrik Bang (billedet) kalder de nye partner-bilhuse for "handover-partnere", så gør Polestar brug af den meget omtalte agentmodel, mener analytiker Rene Tønder. Og det giver i øvrigt god mening, vurderer han.
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement