23948sdkhjf

UGENS LEDER Det er fedt at være mekaniker!

Uanset hvor meget det stormer lige nu i vores branche, skal vi huske, hvad der driver så mange af os: Glæden ved biler, glæden ved at skrue, minder chefredaktør Flemming Haslund om.

 LEDER

STELLANTIS SIGER SINE forhandlere op og lige nu venter 222 danske forretninger på en ny kontrakt – hvis den da ellers kommer. Semler går ind på reservedelsmarkedet og tilbyder originale dele til de frie værksteder.

OG GROSSISTMARKEDET kan slet ikke kende sig selv med nye spillere og nye spilleregler. F. eks. er tyske WM er vej ind over grænsen og det kan at grossister pludseligt skal sælge nye elbiler. Og det sker alt imens flere af de ”gamle” ruster op og i øvrigt kommer ud med gode regnskaber for 2020.

MAN KAN ROLIGT sige, at båden rokker under den samlede danske bilbranche. Og ingen tør sige, hvornår båden bliver rolig igen. Om nogen sinde.

 

”Men bag den drengede begejstring ved mekanikerfaget står det faktum, at der er mangel på mekanikere derude på værkstederne.

 

MEN MIDT I de høje bølger er det forfriskende at rette blikket mod Odense – her hvor en lang række Young Mechanics netop har været samlet for at opbygge deres netværk – og for at bekræfte hinanden i, at det bare er fedt at være mekaniker.

YOUNG MECHANICS CLUB er et nyt initiativ fra værkstedskæden AutoMester under FTZ; for at de unge kan lære hinanden at kende og for at minde sig selv om glæden ved netop at være automekaniker. For det er jo her det hele starter for de fleste i vores branche: Glæden ved biler og i hvert fald for Young Mechanics glæden ved at skrue.

GOKART OG LE Mans-vinder John Nielsens beretninger om at være racer-mekaniker, sikrede meget store ører på Fyn. Men bag de drengede begejstring ved faget står det faktum, at der er mangel på mekanikere derude på værkstederne. Det er der nu – og det bliver der i endnu højere grad, når Danmark for alvor kommer op i fart efter corona.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.156