Corona skubber Volkswagen over i massivt onlinesalg
Hver 10. Volkswagen i Danmark blev i 2020 købt online. Det er både rekord og en massiv stigning fra de forgangne år hos verdens største bilkoncern. Direktør i Volkswagen Danmark Mads Nør Lauvring ser positivt på det stigende onlinesalg i en ellers konventionel bilbranche.
Mads Nør Lauvring, direktør i Volkswagen Danmark, fortæller, at de i koncernen aldrig har oplevet en større online-interesse i en bil, og at baggrunden til dels skal findes i den generelle digitalisering i markedet under corona samt bilforhandlernes udvikling og modenhed i forbindelse med online bilsalg.
KLIK Fordelene og mulighederne for online-køb af alt fra dagligvarer til gøre-det-selv projekter i hjemmet har under den globale pandemi fået massiv interesse. Men det viser sig, at tendensen også har ramt det, som mange betragter som den næststørste investering i ens levetid. Tal fra Volkswagen viser nemlig, at hele 10 procent af deres bilsalg kom...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer