23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fem spørgsmål til branchen: Er brint gået helt i stå?

Vi taler med Tejs Laustsen Jensen, direktør i organisationen Brintbranchen/ Hydrogen Denmark for at få svar på spørgsmålet: Hvorfor er der kun seks steder i Danmark, man kan tanke brint?

INTERVIEW Den gamle Toyota Mirai har solgt ca. 50 biler på 6 år og lige nu kører der blot 144 brintbiler på danske veje. Hvad skal der til for at vi får flere til at overveje en brintbil?

Tiden arbejder klart for en større udbredelse af brint. Dels er der et langt større fokus på grøn transport i dag, og fokus på brint til transport, er et helt andet over hele Europa i dag end det var for 6 år siden. Jeg kørte selv med familien til Norditalien i min brintbil i sommers og det er tydeligt at mærke hvordan netværket af tankstationer vokser hastigt rundt om i Europa og netop tankinfrastrukturen er i sidste ende noget af det helt afgørende for at vi får solgt flere brintbiler herhjemme.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125