23948sdkhjf

Stenhøj DK: Motor-magasinets nye supertemaer passer os godt

Den ændrede struktur på tema-stoffet i Motor-magasinet giver virksomheder som også den danske værkstedsleverandør Stenhøj DK mere fleksibilitet.

ANNONCER Når noget er super, så må det være bedre end det almindelige. Nordiske Medier, der udgiver Motor-magasinet, har, med sine nye supertemaer fra og med den første udgave i 2021, villet give annoncører og redaktionelle kilder i autobranchen flere og bedre muligheder. Det synes store danske Stenhøj lyder godt. Stenhøj producerer og leverer lifte, kompressorer, dækmaskiner, totale værkstedsindretninger med mere.

- PR-mæssigt vil vi fremover næsten altid kunne få mere ind under mange af de nye og mere brede supertemaer, og dermed giver det mere mening for os at kunne bidrage til flere temaer med nyheder og baggrundsmateriale redaktionelt, siger Rikke Korsgaard, marketing- og kommunikationsansvarlig hos Stenhøj DK og fortsætter:

- Fordi vi er så brede i vores sortiment, har vi hidtil kørt en del indstik som annoncering i Motor-magasinet - det skyldes især også de hidtidige smalle temaer. Supertemaerne bliver jo bredere redaktionelt, men vi vil alligevel fortsætte med vores indstik, der er meget relateret til årstider og vores planlægning og salg, som vi er godt tilfredse med resultatet af.

Rikke Korsgaard tilføjer, at selv om der nu bliver mere brede supertemaer, kan Stenhøj stadig vælge at gå ud og være meget specifikke.

- Men fremover behøver vi ikke at vente på, at der kommer et løftertema, som der kun har været tre af årligt de senere år, til vores liftnyheder. Nu kan vi planlægge at komme i mange flere temaer årligt og dermed få vores nyheder hurtigere ud. Så de nye supertemaer giver os større frihed og fleksibilitet, siger Rikke Korsgaard. Stenhøj vil således også kunne bidrage til supertemaer som Værksteder, Bilforhandlere & Importører, Dæk, Digitalisering, Vedligeholdelse - og flere andre af de 10 supertemaer, hvor det er relevant.

Et link til en printklar pdf af Motor-magasinets tema-plan uge for uge og Medieinformation finder du HER 

Her er de 10 nye supertemaer

Motor-magasinet nye Supertemaer erstatter de tidligere tema-sektioner. Supertemaer er mere vidtfavnende end tidligere temaer, f.eks. kan smalle emner som koblinger eller bremser nu være med i avisen flere gange i løbet af året under Supertema-emnet reservedele.
For læsere er fordelen især, at en nyhed altid kan komme hurtigere i avisen. Og for annoncører er fordelen, at det altid er lettere at få timingen i et budskab til at passe. Redaktionelt vil vi stadigvæk komme ud i alle kroge af branchen, som hidtil.
Her er de i alt ti supertemaer i Motor-magasinet:

1. Reservedele 
Biler bliver solgt – biler kører og bliver slidte – biler skal have nye reservedele. Reservedele er autobranchens absolutte krumtap, og derfor er netop reservedele Motor-magasinets supertema nummer 1. Her er den særlige mulighed for at udbrede kendskabet til alle nye reservedele, men også det oplagte sted at annoncere for særlige kampagne og/eller tilbud. 
Vi kører supertemaet reservedele 21 gange i løbet af 2021.
 
2. Værksteder
Reservedele og værksteder er som siametiske tvillinger. Derfor er superteamet værksteder på linje med reservedele et afgørende emne i Motor-magasinet. Alt der har værkstedet som omdrejningspunkt hører hjemme her: Værktøjer af enhver art og maskiner af alle typer – men også det rent fysisk store emne: Nyt værksteder – altså bygninger og indretning.
Vi kører superteamet værksteder seks gange i løbet af 2021.

3. Bilforhandlere og importører
Hele branchens fødekæde tager for alvor fat, når bilen importeres og derefter står og skinner hos forhandleren. Alt, der kan være med til at gøre importørers og forhandlerens forretning bedre hører hjemme i dette supertema – det gælder indretning, markedsføring og ikke mindst markedsføring. 
Vi kører superteamet bilforhandlere og importører fire gange i løbet af 2021.
 
4. Digitalisering
Hvis noget skulle have tvivlet, har corona-perioden vist, hvor vigtigt digitaliseringen er for vores branche. Derfor samlet vi dette emne i flere supertemaer året igennem. Digitalisering med salg af biler via bilportaler og ikke mindst salg og bestilling af service og reparationer hører hjemme her – præcist som den samlede styring af et en virksomhed – eller måske hel kæde af værksteder eller forretninger. 
Vi kører superteamet digitalisering fire gange i løbet af 2021.

5. Dæk 
Dæk er et emne, der for hver kilometer bliver vigtigere og vigtigere. Derfor har vi samlet emnet i flere supertemaer end tidligere. Kravene til bilers sikkerhed og dermed dæk øges – og især øges kravene til elbilers rækkevidde – og dermed dækkenes rullemodstand. For at kunne følge udviklingen i de sorte, runde, øger vi i 2021 antallet af temaer om dæk.
Vi kører superteamet dæk to gange plus vi har to gange tillægget DækProfil i løbet af 2021.

6. Finansiering og forsikring 
Ikke mindst den grønne udvikling øger behovet for nye investeringer – det samme gør den stadigt mere markante konsolidering. Derfor er finansiering nu i endnu højere grad i midten af vores branche. Derfor åbner vi nu emnet finansering og det beslægtede forsikring som et særligt supertema.
Vi kører superteamet værksteder finansiering og forsikring fire gange i løbet af 2021.

7. Smøremidler og energi
Motorolie, gearkasseolie, bagtøjsolie og uendeligheden af specialolier inkl. additiver hører selvfølgelig hjemme i dette nye supertema. Men se emnets titel – det indeholder også ordet energi, der dækket alt, der har med elbiler og plugin-hybrider at gøre – ikke mindst ladestandere.
Vi kører emnet smøremidler og energi seks gange i løbet af 2021.

8. Karrosserier og autolak
Der kommer flere og flere former for førerassistenter – men bilerne kører for fortsat ind i hinanden, som en værkfører så tørt konstaterede. Derfor er emnerne karrosserier og autolak fortsat centrale i den danske bilbranche, hvorfor de er gearet op med tre supertemaer.
Vi kører emnet karrosseri og autolak tre gange i løbet af 2021.

9. Vedligeholdelse  
Bilen skal shine; både ind og udvendig. Det handler om klargøring, polering og dufte. Og bilvask. Kunden skal føle, det er en ny bil, vedkommende sætter sig ind i efter en tur på værkstedet. 
Vi kører supertemaet vedligeholdelse 6 gange i løbet af 2021. 

10. Sæsonprodukter 
Hver årstid har sine muligheder for at tilbyde kunderne ekstra service. Om sommeren er det AC-anlægget, der skal efterses, om vinteren er det salg af sneskrabere og varmeblæsere. Og lygterne skal efterses hele året. 
Vi kører supertemaet sæsonprodukter 3 gange i løbet af 2021.

Ekstra 1. FTZ-messen
I lighed med årene inden corona kører vi i 2021 atter særlige temaer om FTZ’s messe for branchen. 
Vi kører det særlige tillæg for FTZ-messen en gang som optakt til messen.

Ekstra 2: au2parts-messen
Præcis som med FTZ-messen kører vi i 2021 atter et helt særligt tillæg om messen, der afholdes af au2parts.
Vi kører det særlige tillæg for au2messen en gang som optakt til messen. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078