23948sdkhjf

Unge børnefamilier er til leasing

Hvilke befolkningsgrupper og aldersgrupper er mest tændt af leasing. Og hvad er deres begrundelse for at overveje den model. Ugens Voxmeter-analyse giver svarene.

UGENS TAL Godt 15 procent af privatkøberne leaser deres bil. For erhvervsleasing er tallet 31 procent. Mens et godt stykke over halvdelen vælger at købe (53 procent). Voxmeter har i denne uge kigget på hang til leasing inden for alder og civilstand.

Her er det markant, at de yngre er markant mere til leasing end de ældre generationer, Og for de unge børnefamilier er det meget signifikant. Hele 24 procent i kategorien ’yngre børnefamilie’ overvejer at lease deres næste bil. Også midaldrende par er friske på at lease, men er i lige så høj grad parate til at købe.

I de ældre segmenter er tendensen lige så klar, blot med omvendt fortegn. Her holder man sig til det traditionelle med at købe og betale egen bil.

Grafen er dog interessant på flere måder. Den viser således, at bilforhandlere og importører med fordel kan rette deres markedsføring mod isæt tre segmenter:

  • Den unge børnefamilie
  • Det midaldrende par
  • Ældre, pensionerede par

I disse tre segnementer er lysten til at anskaffe sig en ny bil - leasing eller ej - klart mest markant.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187