23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Opbrud i autobranchen: Autogrossist som mærkeværksted

Ikke nok med, at der er fem kinesiske bilmærker på vej til Danmark - måden at sælge og ikke mindst servicere bilerne på viser helt nye veje.

DISRUPTION Forestil dig dette her:

Kinesisk bil - elbil selvfølgelig. Markedsføres på nettet. Købes på nettet - efter en fremvisning hos Elgiganten. Serviceres og repareres på et frit værksted. Med originale reservedele leveret gennem en grossist - det kunne være FTZ.

Med andre ord: Ingen importør i traditionel forstand. Ingen forhandler på den måde, vi kender det. Intet mærkeværksted. Og nu vi er ved det - vi taler elbiler, der jo ikke skal serviceres i samme grad som benzin- og dieselbiler.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125