23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Frie værksteder med på laderbølgen

Flere værkstedskæder mærker stor efterspørgsel efter ladestandere til elbiler blandt medlemmerne. Der manes dog også til forsigtighed, da udviklingen går stærkt.

STRØM Landets frie værksteder vil med på elvognen og efterspørger rådgivning og hjælp til lader-løsninger. Værkstedskæderne gearer sig derfor med nye samarbejdsaftaler, da man også her kan se, hvad vej vindmølle-strømmen blæser - i elbilernes retning.



Hos autogrossisten au2parts/CAC kører tre værkstedskæder; AutoPartner, Teknicar og Noname med i alt cirka 550 tilknyttede værksteder, samt overbygningen Diesel/Hybridcenter. Kæde, koncept- og marketingchef René Lang fortæller, at leverandør og samarbejdspartner i dag er norske DEFA, der har stor erfaring med erhvervs ladestander-løsninger i især hjemlandet men også i Sverige og Danmark.



- Vi mærker i høj grad stigende interesse for værkstederne i at kunne være med på at både servicere og lade elbiler. I løbet af 14 dage har vi en ny aftale klar med en leverandør, der har den komplette pakke og vil stå for at installere ladestandere til vores medlemmer, siger René Lang.



Han tilføjer, at der er frivillighed omkring elbil-uddannelse og opstilling af ladestandere i de tre værkstedskæder, men at også det såkaldte udkantsdanmark er begyndt at røre på sig, selv om elbiler hidtil har været koncentreret om storbyerne.



- Vores el- og hybridkuser hos EUC Nord er fyldt helt op frem til april 2021, og fra uge 50 går vi i luften hos TEC ved København - så efterspørgslen efter viden og kunnen på værkstederne er stor. Der kommer nu et hav af nye elbil-modeller, og byzonerne lukker i stigende grad for fossilbiler. Så vi kan alle se, hvad vej udviklingen går, også politisk. Cirkle K og Clever er på vej med mange ladestandere til den stigende efterspørgsel, men vores værksteder skal også være klædt på til udviklingen, siger René Lang.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125