UGENS TAL En dårlig værkstedsoplevelse kan være katastrofal for et værksted, for så er sandsynligheden for, at kunden ikke vender tilbage, ganske stor. Derfor har Voxmeter undersøgt, hvad det så er, kunderne klager over, hvis de mener, de har haft en uheldig oplevelse som kunde hos er værksted.
Størst er utilfredsheden med, at der er fejl på det udførte arbejde (18.2%). Dernæst er det selve serviceniveauet, det galt med (16,1%) og prisen brokker 13,1% sig over. Der er desudedn 11,6% der decideret føler sig snydt.
Det er glædeligt at tidligere klassikere som udførte reparationer uden samtykke, højere pris end aftalt og lange ventetider er nede på encifret procentsatser.
Forskellen på de frie og mærkeværkstederne
Analysen tager ikke højde for, hvorvidt der er tale om besøg på mærke- eller frit værksted. Det skyldes at den statistiske usikkerhed vil blive for stor. Men det fremgår af det bagud liggende talmateriale, at de frie værksteder har flere negative besvarelser, når det gælder fejl på det udførte arbejde, mens kunder hos mærkeværkstederne melder om et lavt serviceniveau.