23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dæk-Danmark vil have letløbende og stærke sutter

En ny undersøgelse viser, at forbrugerne finder ydeevne og økonomi vigtigere end bæredygtighed, når de skal vælge fremtidens dæk.

ANALYSE Danskerne er miljøbevidste, javel. Men når det kommer til dæk, så tæller ydeevne og dækkenes økonomi meget for forbrugerne.

En undersøgelse med mere end 1000 adspurgte privatbilister, foretaget af analyseinstituttet Forsa for dæk- og teknologikoncernen Continental, viser, at forbrugerne ikke er i tvivl om deres prioriteringer, når det kommer til dæk nu og i fremtiden. Øverst på ønskelisten står dæk, der kan reducere brændstofforbruget. Lige efter prioriterer de adspurgte større modstandsdygtighed mod punkteringer - og derefter bæredygtige dæk og produktion.

- Undersøgelser som disse giver os en stærk indikation om, hvor markedet bevæger sig hen. Først og fremmest vil forbrugerne have teknologi og produkter, der er holdbare og økonomisk fordelagtige, og som giver god mening. Sådan har de fleste det, når de køber produkter - uanset om det er dæk eller løbesko, fortæller adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S.

Dækteknologien har været i rivende udvikling i mange år. Selvom dækket stadig er rundt, sort og med hul i midten, er der for udviklerne en evig higen efter at optimere produkterne, udvide horisonten for teknologien og samtidig imødekomme forbrugernes ønsker.

Hvad skal vi gå efter?

Undersøgelsen viser samtidig, at alder også influerer på forbrugernes prioriteringer. De adspurgte mellem 30-44 år vægter, som de eneste, bæredygtighed og grøn mobilitet som vigtigst, mens de yngre mellem 18-29 år mest af alt ønsker dæk, der har en høj punkteringsmodstand.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11