23948sdkhjf

Hyundai-ejere har flest kæledyr

Er der en sammenhæng mellem bilmærke og kæledyr? Det spørgsmål bliver besvaret i ugens analyse fra Voxmeter.

UGENS TAL I Voxmeters bildatabase, CEM Cars, er det muligt at krydse data på alle tænkelige måder. For sjovt skyld har vi i denne uge bedt Voxmeter om at vise sammenhængen mellem de ti mest solgte bilmærker og kæledyr. Dog er spørgsmålet afgrænset, så der kun er spurgt ind til, om der er hund(e) eller kat(te) i husstanden. I princippet kunne man også have medtaget fugle, fisk og heste.

Analysen viser, at under halvdelen af bilejerne har et kæledyr. Og Hyundai-ejere er de mest dyreglade. De topper i hvert fald andelen af både flest hunde og katte, Faktisk har næsten hver tredje Hyundai-ejer hund, mens 26,9 procent har kat. Renault-ejere er glade for hunde, mens personer med en Suzuki i carporten mest er til katte.

I den modsatte ende finder vi Opel-ejere, som åbenbart ikke er til dyr. 62 procent angiver, at de ikke har kæledyr i husstanden og kun 14 procent har kat.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11