23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Han henter den digitale fremtid ind i nutiden

Mød Meyer. Troels Meyer, der er Nordic Partner Account Manager hos IT-virksomheden CDK Global. En koncern, der leverer teknologi til autobranchen; ikke alene i Danmark, men som firmaets navn mere end antyder, til hele verden.

DIGITALT Corona-hverdag. Og corona-virkelighed. 

- Jeg sidder her på hjemmekontoret hver dag, og bruger mange timer dagligt med headset og online-møder. Den 12. maj lancerer vi det første Partner-webinar for CDK-kunder - bilforhandlere - hvor en af vore partnere vil præsentere en løsning til styring af service/udlejningsbiler.

- Webinar er en god og hurtig måde at blive opdateret, og som deltager er investeringen blot en time og eventuelt en kop kaffe. Senere vil vi tilbyde flere gratis webinarer for CDK’s kunder.

På den måde er Troels Meyer selv blevet en af de mange, der ikke bare tænker i den digitale fremtid - men selv er midt i den.

Meyer konstaterer selv på egen krop - og altså headset og kaffekop - at den digitale vej ikke alene er fremtidens vej, den digitale vej er midt i denne coronatid for mange også blevet nutidens vej. For vi har jo hørt det igen og igen: "Kunderne skal kunne bestille et service til bilen online." "Vi præsenterer en bil for kunden - vi har sågar solgt den første bil via nettet." "Vi må være digitale."

Ansvaret - det er udvikling
Meget tyder på, at dem, der klarer sig bedst i dette coronaforår, er virksomheder, der allerede har taget den digitale fremtid i brug. Mange i branchen har måske taget flere års digitale skridt frem i tiden på få uger i foråret 2020. Det passer jo perfekt for en virksomhed som CDK.

Troels Meyer - også ivrig cykelrytter og Ford Mustang-ejer - er såkaldt Nordic Partner Account Manager i CDK Global International. CDK er jo egentligt et amerikansk firma; derfor den internationalt klingende titel. Danskeren er ansvarlig for at udvikle samarbejdet med nuværende partnere samt finde nye mulige partnere i Danmark, Sverige, Norge, Finland og Tyskland - han søger samarbejde om IT-løsninger til bilbranchen. For, som han siger:

- Vi i CDK Globa2l laver teknologi til autobranchen, ikke alene i Danmark men over hele verdenen.

- CDK Global er mest kendt for at levere DMS (Dealership Management System) til bilbranchen, altså bogholderi, lagerstyring, værkstedsplanlægning mm. Via Partner Programmet kan man som softwarevirksomhed integrere direkte til CDK’s planform, ikke alene i Danmark, men i hele Europa. Således er mSystem, Tjekvik og Biltorvet allerede ceritificerede partnere i Danmark, og flere er på vej.

- mSystem benyttes til styring af service og udlejningsbiler, mens Tjekvik er et system, så kunden selv kan tjekke sin bil ind på en skranke, der mest af alt minder om Self Check-In i lufthavnen.

- I en coronatid er alle glade for, at det er let at holde afstand, og det er det jo mildest talt let, når man som kunde kan aflevere og hente sin bil når som helst - og dermed udenfor arbejdstid, hvis det skal være.

- Biltorvet har i øvrigt været en tæt samarbejdspartner gennem flere år, og vi har nu udvidet samarbejdet med en ny integration til Autoline, som er CDK’s administrative løsning til Mercedes.

Biltosse? Kun lidt
Men Troels Meyer, topchef i en international koncern, ansvar for kunder og samarbejde for nyt i fem lande. Hvordan er du kommet hertil i bilbranchen?

- Hmm, ja afsættet er først og fremmest, at jeg har jeg stor interesse for software. Og ja, jeg har også et stort kendskab til bilbranchen - og jeg har jo været med i mange år.

- Og så har jeg et godt kendskab til biler; men jeg er nu ikke egentlig bilentusiast. I det hele taget skal man ikke nødvendigvis være tosset med biler for at være her i branchen, men at have forstand på biler er godt.

Men lidt bilentusiast er du vel, jeg har hørt, at du er ejer af en rigtig søndagsbil.

- Ja, det er rigtigt, jeg har jo en gammel Ford Mustang fra 1968. Skilt ad i atomer, helt ned til det bare karrosseri, sandblæst og helt fri, altså helt fri for rust.

Skal den så snart ud i forårssolen?

- Nu ikke drille, Mustangen er ikke færdig endnu. Den slags projekter kan tage år. Men på en måde er jeg større cykel-entusiast. Jeg har tidligere kørt fire år i Rynkeby. Og nu har jeg været initiativtager til et velgørenheds-cykelhold, Team Giv Håb Trekanten. Vi hjælper børn og unge.

- Det er her, jeg samler min energi. Som forleden, jeg var ude at køre. Regn, blæst, vel egentlig koldt. Men det vil jeg meget nødig undvære.

Har du i virkeligheden et blødt hjerte, Troels?

- Ha. Ja. Jeg har meget til overs overfor andre mennesker. Og her samles jo to ting: Det er dejligt at komme ud på landevejen; det er dejligt at støtte et godt formål.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.167