23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Priskrig blandt værksteder - sådan reagerer FTZ og au2parts

Quickpoints vi-vil-være-billigst-politik starter en priskrig - hvordan vil de to store, nemlig værkstederne under FTZ og au2parts tackle det?

PRISKRIG BLANDT VÆRKSTEDER Hvilke konsekvenser vil Quicpoints nye prispolitik få hos konkurrenterne. Vi spørger repræsentanter fra to kædeværksteder.


AUTOMESTER
Tommy Stuckert, kædechef

- Vi følger fortsat vores strategi, hvor vi ønsker at differentiere os på en række andre parametre end pris. Vores markedsføring vil derfor fortsat være fokuseret på kvaliteten af vores arbejde, tilgængelighed, bæredygtighed og convenience gennem digitale løsninger.

- Jeg er overbevist om at vi på den måde både bedst kan tiltrække og fastholde loyale kunder.

AU2PARTS
René Lang, kædechef under au2parts

- Prisen vil altid være et parameter, men vi vil ikke køre ud som et discountkoncept. Vi tror på at markedets tilpassede priser altid vil være det rigtige, men at synlighed og gennemsigtighed i enhver handel er vigtig. Vores værksteder er lokale og den convenience, der ligger i det, vil have meget større betydning. Folk har ikke for meget tid nu om dage, og derfor betyder det utroligt meget, at det er nemt og gennemsigtig at besøge det lokale værksted.

- Vi går stadig efter høj kvalitet og uddannede medarbejder. Derfor har vi jo også en certificering, der er obligatorisk.

- Der er mange markedsførings-parameter man kan skrue på; det er blot sådan, at ingen af dem kan stå alene. Forbrugeren er kritiske oplyse kunder, der ved, hvad de vil have. De ved godt, at man ikke kan gå på gourmet-restaurant og betale takeaway-pris.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.175