23948sdkhjf

Autogenbrug med abonnementsservice

Salling Autogenbrug tilbyder sine kunder et værkstedsabonnement på reparation og vedligeholdelse som loyalitetskoncept, der kan spare kunden penge.

TILTAG Salling Autogenbrug ved Skive i Midtjylland driver, ved siden af autogenbruget, et almindeligt autoværksted i Hella Service Partner kæden, hvor de servicerer og reparerer alle typer biler. Seneste skud er en abonnementsløsning til værkstedets kunder, der skaber loyalitet og flere værkstedsbesøg - mens kunderne bliver stillet en besparelse på reparationer i udsigt.

Forud for dette tiltag har Salling Autogenbrug tidligere været omtalt her i Motor-magasinet for sit samarbejde med upcycling af bildele til blandt andet tasker, fælg-grill og andet hittepåsomt i samarbejde med aftagere af bildelene. Desuden vandt virksomheden Auto Awards 2019 og satser på at forsvare titlen i år.

Salling Autogenbrug har desuden netop sat et nyt projekt i søen i samarbejde med Skiveegnens Erhvervs-og Turistcenter og Ringkøbing Skjern Erhvervsråd for at skabe en gruppe af virksomheder, som kan inspirere hinanden inden for bæredygtighed i regionen, og måske på sigt i landet og udlandet.

Spar 2500 kroner månedligt

De to brødre Mads og Lasse Haubo overtog autogenbruget fra deres far, Peter i 2009, hvor de samtidig etablerede værksted. Også søster Lise Korsgaard er nu medejer og står for PR og marketing. I alt er 13 personer beskæftiget i virksomheden. Værkstedet har udviklet sig meget de seneste 10 år, og nu lancerer brødrene en abonnementsløsning, hvor kunder kan betale et lille beløb om måneden - 89 kroner - og på den måde være dækket ind med de små og faste besøg på værkstedet i løbet af et år. På hjemmesiden oplyser Salling Autogenbrug, at bilejerne kan spare 2500 kroner årligt på abonnementet.

- En gennemsnitlig bilejer bruger i omegnen af 3000-4000 kroner pr år på dækhotel, dækskifte, aircon-service, synstjek, sprinklervæske, vejhjælp og andet værkstedsrelateret, når årstiderne skifter og lignende, siger Lasse Haubo, der er næstformand i brancheforeningen Dansk Autogenbrug og tidligere formand for Bilgenbrug Danmark, inden fusionen mellem de to.

- Vi ønsker at gøre værkstedsbesøget nemmere for vores kunder, og de skal ikke overveje, om de skal få lavet for eksempel et synstjek, eller om de skal springe et A/C service over for at spare penge, siger Lasse Haubo.

Skal tiltrække kunder

Abonnementet giver også mulighed for lang kredit ved øvrige reparationer. Som ny abonnent får man desuden en gave i form af en elektronisk P-skive eller en trafik-alarm.

- Vi har rigtig mange faste kunder, og dem vil vi gerne tilbyde en endnu bedre løsning, så de ikke skal have pungen op af lommen, når de blot skal have fyldt sprinklervæske på eller lavet dækskifte, siger Mads Haubo.

- Det er en service for eksisterende kunder, og så håber vi selvfølgelig, at det er noget, der kan tiltrække nye kunder. Det er også en løsning, der tjener bilen bedre og dermed bliver en økonomisk gevinst og forlænger bilens levetid, mener Mads Haubo.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125