23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Klima-mand i kamp mod coronaen

Henrik Fick Christoffersen har fået orlov fra AC-virksomheden Christonik for at kunne indgå i et nyligt oprettet corona call-center.

HJÆLP Vi lever i en svær Corona-tid for virksomheder og ansatte, men især for smittede og syge. Der er virkelig brug for ekstra hænder, og fra mange sider henstilles der til, at har man en sundhedsmæssig eller anden faglig baggrund, hvor man kan være til hjælp, så må man meget gerne træde til nu.

Henrik Fick Christoffersen, der til daglig er ansat som teknisk sælger i klimavirksomheden Christonik, deltager nu aktivt i kampen mod COVID-19/Corona-virussen, idet han, siden uge 11, har deltaget som frivillig i det nyligt oprettede Corona Call-center. Her besvarer han, som mangeårig hjemmeværnsmand med stor erfaring, den fælles myndigheds-hotline, hvor danskere kan ringe ind og få svar på spørgsmål om Corona-virus.

Samfundssind
For at sikre en konstant bemanding i call-centeret er en del af de frivillige overgået fra frivillig tjeneste til korttidsansættelser under Forsvarsministeriet. Det har kunnet lade sig gøre, fordi Christonik har bevilget Henrik Fick Christoffersens orlov på ubestemt tid.

- For mig er det en selvfølge at hjælpe til, når der er et akut behov. Vi står i en situation, hvor enhver form for hjælp tæller. Derfor glæder jeg mig over at have en arbejdsplads, der, uden tøven, udviser et så højt niveau af samfundsansvarlighed, så jeg kunne få orlov til denne opgave, siger Henrik Fick Christoffersen.

Svaret "Ja, selvfølgelig" kom da også prompte fra direktør i Christonik, Christian Rud Ingvardsen, der tilføjede "og jeg vil ikke undvære dig, når dette er overstået."

12.000 daglige opkald
Henrik Fick Christoffersen har været medlem af Hjemmeværnet i 37 år med diverse forskellige uddannelser. Hans daglige brede kontaktflade til Christoniks kunder gør, at opgaven i call-centret er en naturlig opgave for ham at løse.

- Vores opgave er at skabe tryghed for borgere, der har brug for at tale med et menneske og høre, om de gør det rigtige i en given situation. Reelt har vi samme viden, som man kan læse sig frem til på coronasmitte.dk og sidder ikke inde med anden insiderviden, siger Henrik Fick Christoffersen.

Call-centret under Rigspolitiet åbnede 6. marts med 15 mand og 600 daglige opkald. Ugen efter var antallet 12.000 opkald dagligt, og bemandingen godt 60 på fireholdsskift i Henrik Fick Christoffersens hjemmeværnskompagni. Han startede selv ud med daglige vagter klokken 17-24 efter normal arbejdstid hos Christonik.

- Det er klart, at man ikke kan klare en sådan opgave ad frivillighedens vej på sigt, derfor har vi nu fået korttidskontrakter. Mit ønske er, at der den kommende tid bliver langt færre henvendelser, og at vi til sidst ikke får flere som tegn på, at vi alle er kommet bedst muligt gennem denne svære periode. Står vi sammen, og efterlever retningslinjerne, så kan vi nok hurtigt komme tilbage til en normal hverdag, mener Henrik Fick Christoffersen.

Overtager AC-opgaver
Hos Christonik vil Christian Rud Ingvardsen og servicetekniker Almarin Gjoni i orlovsperioden overtage noget af det salgsmæssige arbejde, særligt igangsætninger og support af AC fyldestationer. Det vil dog stadig være muligt at få support om ATF-maskiner og A/C anlæg og maskiner fra Henrik Fick Christoffersen, når han ikke er på hotlinen.

Christian Rud Ingvardsen og medejer Søren Rousing er glade for, at firmaet kan være med til at yde et bidrag til samfundet.

- Vi afgiver gerne ressourcer, så Henrik kan hjælpe til der, hvor der er brug for det i disse hårde tider. Vores ønske og håb er selvfølgelig, at han snart kan vende tilbage til os på fuld tid igen, fordi Corona-krisen er klinget af, siger Christian Rud Ingvardsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|