23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Organisation rejser problemet: Hvem skal betale for afspritning?

Det er både tidskrævende og dyrt at afspritte biler, der har været på værksted. SKAD opfordrer til at tydeliggøre udgifterne.

CORONA-KONSEKVENS Den omsiggribende coronakrise har medført nye arbejdsgange på værkstederne. Smittefaren medfører, at biler skal desinficeres både ved modtagelsen på karrosseriværksted, ved modtagelse hos autolakereren, ved tilbagelevering til karrosseriværkstedet, og til sidst før tilbagelevering til kunden.

Denne proces kræver tid og betyder ekstraomkostninger til desinfektionsmidler. SKAD har opgjort det samlede tidsforbrug på minimum 45 minutter. Dertil lægges prisen for desinfektionsmidlerne.

- Vi har forhørt os hos Forsikringsselskaberne om disse omkostninger kan registreres i Autotaks. Men det vil de ikke være med til. Så kan regningen jo kun ende ét sted, nemlig hos kunden, anfører direktør hos SKAD Thomas Krebs.

Direktøren opfordrer derfor værkstederne til enten at udskille denne udgift i en særlig faktura - eller hvis værkstedet selv vil afholde udgifterne - udspecificere dem, så kunde kan se, hvad de får af gratis service.

SKAD har derfor udarbejdet en vejledning, der dels anskueliggør hvad der skal desinficeres indvendigt i bilen og dels har et forslag til tekst på fakturaen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.153