23948sdkhjf

Autobutler lokker værksteder med hjælpepakke

Den digitale værkstedsportal autobutler tilbyder kriseramte værksteder gratis adgang til nye kunder.

CORONA Den verserende coronakrise har sat sit præg på landets bilværksteder, hvor flere melder om en halvering af omsætningen. Men autobutler mærker ikke noget til krisen. Her er der fuld gang i bestillingerne og portalen søger nu fem nye medarbejdere, der kan hjælpe med at håndtere de mange nye kunder.

Samtidig tilbyder autobutler en hjælpepakke, der skal hjælpe flere værksteder igennem krisen. Tilbuddet går ud på, at værksteder i hele april kan tilmelde sig portalen uden abonnementsbetaling og uden binding. Værkstederne skal kun betale, hvis de får omsætning i form af nye kunder.

- Lige nu er mange værksteder under et stort pres for at få kunder. Målet med vores hjælpepakke er derfor at holde hånden under de værksteder, der er parate til at omstille sig til at tage imod digitale kunder, fortæller adm. dir. Christian Legêne fra autobutler.dk. Han fortsætter:

- Jeg er helt bevidst om, at vores initiativer naturligvis ikke får de alvorlige, aktuelle udfordringer til at forsvinde. Situationen er helt uden fortilfælde, og især de mindre værksteder er hårdt pressede fordi de mangler kunder, men vi vil gerne gøre vores til at sikre værkstederne omsætning, siger Legêne.

Rådgivning skal skaffe kunder

Autobutler har under krisen konstateret en øget trafik på de digitale medier.

- Det er derfor vigtigere, end nogen siden før, at branchens aktører bruger de digitale redskaber. For at hjælpe trængte værksteder har autobutler.dk nu lanceret en rådgivningstjeneste, hvor mekanikere og værksteder kan ringe, for at få hjælp til den digitale omstilling, skriver portalen i en pressemeddelelse.

- Vi er en 100 pct. digital virksomhed, som hver dag jonglerer med digitale værktøjer og har dyb indsigt i brugen af digitale medier. Vi kan derfor hjælpe værksteder med rådgivning til at få og fastholde kunder via digitale medier, siger Christian Legêne.

Selv om mange værksteder er i krise, og tænker på at reducere omkostningerne, så opfodrer autobutler.dk til at man bruger krisen til at digitalisere værkstedet, så man kan vinde nye kunder.

- De værksteder, der har nået at omstille sig til digitaliseringen, ser ud til at komme styrket igennem krisen. Bilejerne skal jo stadig have deres biler på værksted, men krisen har accelereret udviklingen, hvor flere nu bruger nettet til at sammenligne tilbud, og få kontakt med værkstedet. Det er grunden til at vi skruer op for alle vores aktiviteter, og anbefaler at værkstederne bruger kriseperioden på at forberede sig på den næste fase hvor efterspørgslen vender tilbage, lyder det fra Legêne

 

Sådan vil autobutler.dk hjælpe værkstederne

  • Nye værksteder kan i hele april komme med på autobutler.dk uden abonnementsbetaling og uden binding. Værkstederne skal kun betale, hvis de får omsætning i form af nye kunder.

  • dk øger marketinginvesteringer med 30% i hele april og maj måned for at sikre 25.000 jobs til værkstederne.

  • Der etableres 24/7 bemanding for at servicere både bilejere og værksteder gennem krisen.

  • dk opretter en rådgivningstjeneste, hvor værksteder og mekanikere kan få rådgivning om digitale redskaber.
  • Autobutler opgraderer med flere ansatte, og søger nu yderligere 5-10 medarbejdere, der skal betjene kunder fra hovedkontoret i København.
  • For at sætte yderligere gang i omsætningen går autobutler.dk nu offensivt ud med annoncering for hjulskifte, som allerede nu ser ud til at trække nye kunder til værkstederne.

Artiklen er en del af temaet Corona og konsekvenserne.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.114