23948sdkhjf

Toyota hædrer nordjysk forhandler

Novabil i Brønderslev overhaler Louis Lund og STS Biler.

PRIS Den nordjyske forhandler, Novabil A/S, i Brønderslev er for første gang nogensinde blevet tildelt den fineste hæder fra Toyota som årets Ichiban-forhandler i Danmark.

En af Danmarks nordligste Toyota-forhandlere overtager dermed hæderstronen fra forhandleren, Louis Lund A/S, i Ribe, der vandt titlen året før. Den fornemme Ichiban-pris bliver uddelt hvert år til den Toyota-forhandler i Danmark, der har ydet det ypperste inden for kundeservice og salg.

- Vi er meget beærede og faktisk også overraskede over, at det blev Novabil i Brønderslev, der løb med Ichiban-prisen. Vi havde den bedste kundetilfredshed i Danmark i oktober og november, men små marginaler kan hurtigt ændre billedet. Derfor var intet sikkert, fortæller Niels Pedersen, der sammen med Ole Kragh er indehaver af Novabil A/S.

- Vi lå i et stærkt felt sammen med sidste års vinder Louis Lund i Ribe og forrige års vinder STS Biler i Holstebro. Jeg tror, at det var den længste trommehvirvel, vi nogensinde har hørt, inden vi blev udråbt som vinder ved den store Toyota prisuddelingsfest i København, tilføjer medindehaver Ole Kragh.

Dedikerer pris til medarbejdere

Han og Niels Pedersen dedikerer æren for den prestigefyldte Ichiban-pris til deres medarbejdere.

- Vi har et rigtig dygtig hold af medarbejdere, som målrettet arbejder på at imødekomme vores kunders individuelle ønsker og behov, uanset om det er et bil-behov eller en serviceopgave. Det kan vi se er medvirkende til at give vores besøgende nogle mindeværdige oplevelser, siger Niels Pedersen.

Novabil har udover forretningen i Brønderslev også forretninger i Hjørring, Frederikshavn og Skagen. Men det er altså medarbejderne i Brønderslev, der har modtaget den ærefulde pris. En pris, der understreger deres høje engagement i Toyota samt en meget høj kundetilfredshed.

Novabil som forbillede

Hos Toyota Danmark, der uddeler Ichiban-prisen hvert år, fremhæver man den generelt høje kundetilfredshed hos Toyotas forhandlere og på værkstederne og betegner Novabil som et forbillede.

- Alle Toyota-forhandlere i Danmark er kendt for at yde en meget høj kundeservice, og vi har i 17 år i træk været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandleren og på værkstedet. Novabil i Brønderslev har gjort det ekstraordinært flot det seneste år og kan nu derfor fuldt fortjent kalde sig de bedste af de bedste og smykke sig med titlen Toyota Ichiban-forhandler 2019, siger adm. direktør Alar Mettson hos Toyota Danmark.

Kunderne først

Ichiban-prisen anerkender, at man til fulde efterlever Toyotas filosofi om at sætte kunden først, og uddeles over hele Europa til én forhandler i hvert land en gang om året.

Enestående kundeservice og høj kundetilfredshed er nogle af Toyotas vigtigste fokusområder, hvilket da også skinner igennem i den årlige store danske tilfredshedsundersøgelse, AutoIndex, som FDM og Loyalty Group står bag. Her har den japanske mobilitetsgigant 17 år i træk, og lige siden undersøgelsens start, været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandleren og på værkstedet blandt samtlige bilmærker.

Ichiban er i øvrigt et japansk ord lånt fra "Okyakusama Ichiban", der betyder "kunderne først".

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.109