Grafik opdateret, da den oprindelige indeholdt et par fejl vedr. Semlers forhandlere. red.
RUNDSPØRGE Motor-magasinet har kontaktet samtlige danske bilimportører dog med undtagelse af de i denne sammenhæng små mærker med blot én eller måske to forhandlere.
Alle importører med to undtagelser har svaret og ønsket at være med i denne oversigt....
Status: Forhandler-kontrakter ved årsskiftet 2019-2020
Hvilke importører har flest forhandlere, hvor mange nye aftaler er der indgået - og hvor mange forhandlere har ikke fået en ny kontakt? Motor-magasinet har kortlagt status for situationen mellem importører og forhandlere. (klik på grafikken for at se den i større format)
BMW og Mini ønsker ikke at give andre oplysninger end antallet af forhandlere. Citroën, DS og Peugoet (Interdan) samt de fire mærker i Semler-gruppen (Audi, Seat, Skoda of Volkswagen) ønsker ikke at oplyse hvor mange kontrakter, der er forhandlet ved dette årsskifte. Mercedes og Mazda er blandt de firmaer, der ikke ønsker at gætte på udviklingen i antallet af forhandlere – ”fem år er lang tid” er det typiske svar. Alfa Romeo og Fiat samt Jeep (FCA) ønskede slet ikke at deltage i undersøgelsen.Forkortelsen i.o betyder ikke oplyst.
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer