23948sdkhjf

Nyt tilbud: Skift firmabil hver niende måned

Semler-ejede Dribe sætter fokus på markedet for firmabiler og forkorter den typiske firmabilperiode med en fjerdedel gennem en ny type abonnementsordning.

OMLÆGNING Større fleksibilitet til virksomheder med bilpark ved medarbejdernes hyppigere jobskifter. Det er baggrunden for, at landets største bilimportør, Semler, nu, via sin bilabonnementstjeneste Dribe, tilbyder en forkortet bindingsperiode med konceptet Dribe at Work af biler fra Volkswagen, Audi, Skoda og Seat.

Den nye firmabilordning har en bindingsperiode på blot ni måneder. Til sammenligning er bindingsperioden på leasede firmabiler normalt 36 til 48 måneder.



Med Dribe-løsningen risikerer virksomhederne ikke længere at stå tilbage med en bil i måske flere år, hvis medarbejderen skifter job, anfører Dribes adm. direktør Lars Eegholm.

- Dermed bliver det nemmere og mere fleksibelt for de danske virksomheder at tilbyde deres medarbejdere en firmabil. I dag er en virksomhed bundet af en firmabil, hvis en medarbejder forlader virksomheden, og der ikke står en kollega klar til at overtage den. Det passer ikke særlig godt med en moderne arbejdsstyrke, hvor de ansatte skifter job langt oftere end før, og derfor afholder mange virksomheder sig i dag fra at tilbyde firmabiler til deres ansatte. Den udfordring vil vi gerne forsøge at løse med Dribe at Work, siger Lars Eegholm.

Dribe er udviklet af Semler Innovation og har siden februar 2018 tilbudt private forbrugere bil på abonnement.

Andre fordele ved Dribe-ordningen er, at medarbejderne hurtigere kan udskifte bilen, hvis arbejdsopgaver eller private behov ændrer sig - ligesom de kan se frem til at få ny bil minimum én gang om året.

Læs også: Nye tal: God økonomi kaster rekordstort bilsalg af sig

Forbedrer sikkerhed og miljø
Øvrige argumenter fra Dribe er, at virksomhederne desuden konstant er opdateret med en sikker og miljørigtig bilflåde, fordi bilerne er fabriksnye og skiftes oftere. Medarbejdere og virksomhed sparer tid, sammenlignet med andre firmabilsordninger, da al administration sker digitalt. Via en app kan hver medarbejder selv booke biler, der opfylder virksomhedens bilpolitik, og som ligger inden for den økonomiske ramme.

Forventer 4000 medlemmer
Dribe at Work henvender sig især til små og mellemstore virksomheder, som ønsker et mere fleksibelt alternativ til de øvrige firmabilordninger på markedet. I 2018 blev der registreret flere end 100.000 personbiler til danske virksomheder, og af dem var omkring 65.000 leasede. Cirka 180.000 danskere har i dag bil via arbejdet, oplyser Dribe, der forventer at have ca. 4.000 medlemmer ved udgangen af 2019. 

Prisniveau som erhvervsleasing
I følge Dribe svarer priserne på Dribe at Work til erhvervsleasing. En VW Passat Variant Elegance PLUS 2,0 TDI 150 HK DSG7 koster 5.799 kr. månedligt. Prisen inkluderer service- og reparationsaftale, forsikring inkl. glasskadedækning, vejhjælp samt sommer- og vinterdæk inkl. dækskifte og -opbevaring.


 

Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Debat: Endnu flere lapper på de komplekse bilafgifter

Den nuværende sammensætning af bilafgifter er et kludetæppe af lappeløsninger og bliver stadig mere kompliceret. Finansloven 2020 indeholder yderligere et par bidrag dertil, vurderer Rune Grøndahl, KPMG. Hør hvorfor.

Plus

Begyndelsen til at løse elbilernes batteriproblem

Jeg er syg - hvordan med sygemeldingen

Plus

Trafikofre sikres erstatning i hele EU

Bilister i hele EU sikres erstatning ved uheld i andre EU-lande, selv om forsikringsselskabet går fallit.

Styrelse udsætter selvanmelderfrist

Nyhedsbrev

8.297 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Plus

Derfor skal du gemme køresedlerne

Online Avis Arkiv
Plus

Politiker og ekspert: Stop vejvreden

Lønsystemet har fået et ekstra gear

Danskerne vil af med udstødningen

Plus

Dansk business-eventyr i pickup-trucks

Det danske firma Mountain Top er formentligt Danmarks største eksportsucces i autobranchen - pengepungen bugner og ambitionerne er store.

Plus

Forsikringsselskabet If køber vejhjælp

DBFU’s medlemmer skal sælge Codan-forsikringer

Mere samarbejde: Bilbasen samarbejder med AL Finans

Bilkøberne kan selv tilpasse betingelserne for et billån takket være i et nyt samarbejde mellem Bilbasen og AL Finans.

Lad os få en debat om lakeringsydelser

DEBAT: AutoBranchen Danmark er kritisk ved Forsikring & Pensions monopol på taksering af ydelser på lak og karrosseri, skriver Gitte Seeberg fra AutoBranchen Danmark.

Lakering af elbiler kan være livsfarligt

Dansk Bilbrancheråd efterlyser regler og lovgivning, når det gælder lakering af el- og hybridbiler.

Plus

Biløkonom-uddannelsen bliver nedlagt

Salgsrådgiver erstatter biløkonom, der udfases som uddannelse - branchen efterspørger studerende med mere tid i virksomheden lyder begrundelsen.

Omrokering hos Nellemann - her blandt de dyreste biler

B-bilerne rykker

Plus

Ny salgs-uddannelse er i tråd med udviklingen

Plus

Handelen kunne ikke gå tilbage - SÅ blev Teslaen dyr

En sælger forsøgte at lade en handel gå tilbage, da det viste sig, at salgsprisen fejlagtigt var angivet uden afgift. Hør hvor man skal passe særligt på.

3 korte fra bilverdenen

Magnussen statist i årets sidste F1-løb

Slukøret Magnussen roser holdets kampgejst

Trods god start blev Haas-racerens svagheder nok engang udstillet. ”Man kan lige så godt køre i pit,” lød det fra en skuffet Kevin Magnussen.

Plus

Finanslovsaftale i hus - det betyder det for autobranchen

Afgiftsstigningerne på elbiler annulleres og der indføres fradrag for grønne firmabiler. Regeringen og sine støttepartier er blevet enige om næste års finanslov.

Medlemsboom hos Din Bilpartner

Få en tækkelig værkstedskalender

Plus

Ballade i synsbranchen: Ny EU-regel skaber kaos

UGENS LEDER ... om Formel 1 i flyverskjul

Plus

Konkurser i oktober

Sixt Flexleasing skifter navn

Plus

Biltorvet vil være mediebureau

Plus

Jo dyrere bil, desto flere forsikringer - og gerne med vejhjælp

Plus

Konkurser i autobranchen i september

Plus

Flyt blikket væk fra elbilerne et øjeblik

Plus

Få styr på reglerne for sygedagpenge

Årets GTI kåres

Plus

Et af værkstedernes svære spørgmål: Hvornår er service "OK"?

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Audi A6 + A6 Avant T60 system fra Dansk anhængertræk GDW

Ford Focus med slatten motor er et hit

Fremtidsscenariet for bilproducenter og bilforhandlere

FLEX1ONE Øverst På Skamlen I Sverige

Partikelfilter til eftermontering | Miljøgreb strammes.

Grøn kæmpe-SUV med 700 Nm – Audi Q7 TFSI e quattro

Du må Oluf Sand(e), at det er saltetid

Smart Multi-stige!

Jeep Cherokee Facelift fra Dansk anhængertræk GDW

På langtur i brintbil – er Hyundai Nexo klar til Danmark?

Sæt konkrete mål for dine første 100 dage

Specialist i udstødningssystemer.

ATEX punktudsugning hos nkt Cables

Kia Ceed 5 døre T60 system

e-Up får meget længere rækkevidde og lavere pris

Gå glad i nødbrusebad og syng jubiduæh

Slut med mavefornemmelser - Bilhuset styres med knuste tal

En hyldest til Godzilla – Nissan GT-R fylder 50 år

Tesla: Triscan først med drivakselled og manchetter

Vi Forlænger Tilbuddene Fra FTZ Messen

Skadesdele!

Rebellen har overtaget bilmarkedet

45 år, 35 millioner biler – Golf er yngre end nogensinde

Næsejob til Jaguar F-Type

Kender I den om DENIOS, DENIOS med den røde tud?

Send til en kollega

0.222