23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Biltorvet vil være mediebureau

Ny digital-chef i spidsen hos Auto IT skal hjælpe bilforhandlere med deres online-markedsføring.

UDVIKLING Biltorvet, eller Auto IT, som virksomheden jo hedder nu, er i fuld gang med at være et professionelt mediebureau, som kan hjælpe bilforhandlere med deres online markedsføring. det skal ved at Auto IT leverer værdifulde data fra biltorvet.dk, som kan bruges i markedsføringen.

Ny afdelingschef i Auto IT er Tim Kongsbach, der får ansvaret for udvikling og markedsføring af biltorvet.dk. Han kommer med 18 års online-erfaring som blandt andet prisvindende projektchef i ejendomsmæglerkæden EDC og leder for digital forretningsudvikling i Danske Bank. Den 47-årige marketingsekspert er uddannet cand. oecon fra Aarhus Universitet.

På biltorvet.dk har Tim Kongsbach kastet sig over sine første to store opgaver, nemlig at få relanceret hjemmesiden og at få bragt data fra biltorvet.dk i spil, så bilforhandlere kan bruge det i deres digitale annoncering.

Det er endnu et element i en ny strategi, hvor biltorvet.dk udvider over mod at blive et digitalt bureau, der både kan hjælpe bilforhandlere med at lave deres hjemmesider og stå for deres online-markedsføring.

- Den store mængde trafik på biltorvet.dk kan bringes i spil og bruges andre steder. I første omgang på Facebook. Det er enormt værdifuldt for bilforhandlerne, da man kan ramme køberne meget præcist, fortæller Tim Kongsbach.

De gode data gør, at forhandlere kan få salgsbiler vist til netop de brugere, der er i markedet for de biler, som forhandleren har til salg. Søgehistorikken afslører dem.

- Store forhandlere, der har en markedsføringsafdeling, kan få adgang til vores data og selv arbejde videre med det og på den måde få en mere effektiv online markedsføring. Mindre forhandlere kan bruge os til at stå for det hele, lover Tim Kongsbach.

- Har man ikke så meget viden omkring digital markedsføring, eller har svært ved at gennemskue det, er der risiko for at blive et let offer for tvivlsomme bureauer, der tager sig godt betalt for en lille og ikke særlig effektiv ydelse, advarer den nye afdelingschef.

Tim Kongsbach oplevede i sin tid hos Danske Bank og EDC, at avanceret segmentering af annoncerne gav uhørt høje klikrater, som igen bidrog positivt i forhold til salg af boliger.

- Det kan også lade sig gøre med biler, understreger Tim Kongsbach.

Tuner portalen

En af mulighederne for markedsføring er via forhandlernes egen salgsportal, biltorvet.dk, som Tim Kongsbach vil accelerere yderligere.

- Målet er i første omgang at lave et endnu mere brugervenligt biltorvet.dk, med et tidssvarende design og samtidig udvikle nøglefunktioner som bilsøgefunktionen til at være det bedste i branchen, siger han. Ansvaret for den digitale markedsføring på hjemmebanen af biltorvet.dk sker i tæt samarbejde med Auto IT’s digitale manager, Jonas Poulin, der også er nyansat. Her gælder det om at øge kendskabet til biltorvet.dk og lave relevant digital annoncering, så biltorvet.dk kan trække endnu mere trafik fra Facebook, Google og store hjemmesider som for eksempel Eb.dk.

- Vi har allerede en meget stærk digital tilstedeværelse, men jeg er sikker på, at der med de ressourcer, der er samlet omkring udvikling og markedsføring af biltorvet.dk, er mulighed for at løfte os til næste niveau - til glæde for både vores ejere, bilforhandlerne, og private, der bruger biltorvet.dk, lover Tim Kongsbach.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14