HÆDER Det var en stolt og glad adm. direktør Per V. Rasmussen, der for femte gang i træk kunne løfte trofæet i vejret som vinder af bilsyns-kategorien ved Auto Awards i København tirsdag aften.
Direktøren sagde efter overrækkelsen til Motor-magasinet, at det især er en cadeau til medarbejderne, der står med kunderne hver dag, men også virksomhedens måde at arbejde med kundetilfredshed på.
- Bilsyn er jo som sådan en standardvare, hvor pris og kvalitet er to vigtige parametre. Vi arbejder hele tiden med kundetilfredshed og kan se, at jo større dialog vi har med kunderne, desto bedre bliver vi ratet i vores månedlige undersøgelser, siger Per V. Rasmussen.
4-5000 kunder giver hver måned et antal stjerner for deres vurdering af Applus, bearbejdet af et eksternt firma. Det har Applus arbejdet med siden 2013 for at leve op til sine egne kunde- og kerneværdier.
- Vi er meget bevidste om at forklare og rådgive kunderne om deres bil, der jo ofte er husstandens næststørste investering - og gerne ved at vise kunden rundt under bilen på liften, siger Per V. Rasmussen.
Konsolidering en fordel
Det blev således ikke den nye, og kraftigt ekspanderende nye synskæde, Dekra, eller en af de øvrige nominerede, der vandt. Øvrige i kategorien var Pava Bilsyn, Carsyn og FDM test & bilsyn.
Markedssituationen, med Dekras ekspansive fremfærd med opkøb, mener Per V. Rasmussen er en fordel for markedet.
- Synsmarkedet er konsoliderende for tiden, hvor der bliver færre og færre synshaller - vi er nede på cirka 460 i alt i landet nu. Konsolideringen er godt for konkurrencen, for det er med til at hæve kvaliteten, mener Per V. Rasmussen. Applus Bilsyn tæller 145 synshaller og udgør dermed cirka en tredjedel af markedet.
Offleasing vokser
På spørgsmålet om planer for vækst siger direktøren, at Applus Bilsyn overvejer at åbne nye synshaller for bedre netværk og dækning. Yderligere uddybning kan ikke lade sig gøre, da virksomheden er børsnoteret.
- Og så er vi jo konstant i gang med at udvikle nye produkttyper, herunder udbygningen af offleasing, når vi modtager og beskrive biler efter end leasingperiode, der fylder mere og mere, siger Per V. Rasmussen.
Applus Bilsyn: Vi vandt award på kundedialog
For femte gang i træk vandt landets største bilsynskæde branchedysten. Målrettet arbejde med kundeservice og nye tiltag ligger bag, forklarer direktøren.