23948sdkhjf

Denis har passion for Ford

Man kunne ikke ligefrem kalde Denis Kostic for ’bilnørd’, da han startede sin karriere hos Ford. Men bøtten er vendt - Denis Kostic går nu op i drejningsmomenter og hestekræfter

Det lå absolut ikke i kortene, at 27-årige Denis Kostic scorede sit første ’voksenjob’ i autobranchen. Han har ikke selv en bil og med bopæl på Nørrebro har det aldrig været aktuelt.

Men så skete der noget. For Denis Kostic søgte en stilling som kommunikationstrainee hos Ford - og det har vendt hele hans opfattelse af autobranchen og af biler på hovedet. I dag er han bevis på, at man ikke behøver have en livslang flirt med hurtige biler eller have flair for arbejde i kedeldragt og tommelfingrene skruet rigtigt på, for at skabe sig en karriere i autobranchen.



- Jeg kunne ikke ligefrem kalde mig passioneret bilnørd. Jeg kendte ingenting til biler. Min viden begrænsede sig til at se Top Gear på TV, griner Denis Kostic og erkender, at det langt fra var udsigten til hurtige biler og daglige kig under motorhjelmen, der trak.

Det gjorde til gengæld udfordringen i at arbejde i en branche, som Denis opfattede som "lidt konservativ".

- Ford søgte nyt blod. De ledte efter en, der så autobranchen fra en lidt anden vinkel og med nye øjne på tilgangen til kommunikation i en traditionsrig branche.

Denis Kostic gik blandt andet til opgaven med flair for tekster uden for megen teknik, men med passion for de højdepunkter, forbrugeren kaster sig over, når der skal købes ny bil.

Han arbejder blandt andet med pressemeddelelser, tekstforfatning, advertorials, projektarbejde, events og udlån af pressebiler til journalister, der skal afprøve og anmelde. Et alsidigt job, der kræver, at man samtænker biler og budskaber på vidt forskellige og kreative måder.

Og hvordan går det så med bilinteressen i dag efter kommunikationskniven er slebet i autobranchen?

- Min interesse for biler er helt klart intensiveret. Jeg ser på biler på en helt anden måde end tidligere. Også på Ford-bilernes køredynamik, deres høje komfort og legesyghed. Interessen er langt større, ja, jeg har vel nærmest fået en ny passion og går op i nørdede ting. Drejningsmomenter og hestekræfter er ikke længere fremmedord, siger han.

Denis Kostic følger også diverse Ford-communities på de sociale medier og fascineres af folks passion for alle slags Ford-modeller.

- En bil er ikke bare et transportmiddel, der skal køre dig fra A til B. Der er passion, følelser involveret. Det er en fantastisk branche, at være en del af.

Artiklen er en del af temaet Min Fremtid 2019.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.078