23948sdkhjf

Ajour med nyhederne - om f.eks. Volvo, Audi og eBay

Fire nyheder i en fart: Åbent seminar om kunderelationer // Kør i elbil på Nürburgring // Volvo klar med klimaplan // Audi tester brændstof baseret på affald

Åbent seminar om kunderelationer

UDDANNELSE

Biløkonomuddannelsen inviterer alle til det årlige såkaldte topmøde, der denne gang har overskriften "Udvikling af kunderelationer". Arrangementet er gratis og åbent for alle interesserede i autobranchen. Det finder sted fredag den 22. november kl. 13-17 hos værten eBay i Højbjerg ved Aarhus, og biløkonomuddannelsen håber at se rigtig mange gæster, der skal tilmelde sig efter først til mølle-princippet. Indlægsholderne er Lars Simper, direktør Mercedes-Benz CPH, med indlægget "Kunderne dikterer, at vi skal gå nye veje - mød fremtidens kundebehov", Thomas Nørmark, director, Innovation & Technology, Itelligence med indlægget "Kia-Mia - verdens første digitale bilforhandler" og Joachim Quist, biløkonom og direktør for Seekings, med indlægget "Fra biløkonomstuderende til en karriere inden for digital markedsføring og digitalisering".


Kør i elbil på Nürburgring

TAXI-RACE Jaguar tilbyder en helt ny mulighed for en nervepirrende, men sikker oplevelse på den ikoniske Nürburgring. Som den første bilfabrikant i verden tilbyder Jaguar sine kunder en helt elektrisk raceoplevelse i den såkaldte eTAXI - en lynhurtig Jaguar I-PACE, der med en professionel kører bag rattet tager den hurtigste vej rundt på banen med passagererne. At introducere I-PACE som taxa er ikke noget nyt, men at man kan tage en tur på Nürburgring er seneste skridt i at sikre, at endnu flere ved selvsyn kan opleve hvorfor Jaguar I-PACE er kåret til Årets Bil i både Tyskland, Norge, Europa og sågar i hele verden. Den elektriske I-PACE sprinter fra 0-100 km/t på 4.8 sek. og med 4x4 og lavt tyngdepunkt er det også en sand racerbil, der kan håndterer alle forhold på banen. Har man fået lyst til at prøve, kan man frem til slutningen af november stige ombord og for 149 Euro få en nervepirrende oplevelse.

Volvo klar med klimaplan

KILMA

Volvo Cars har præsenteret en af bilindustriens mest ambitiøse klimaplaner, hvor målet er mellem 2018 og 2025 at nedbringe virksomhedens kulstofemissioner pr. bil i dens levetid med 40%. Det er det første håndgribelige skridt hen mod Volvo Cars’ ambition om at blive en klimaneutral virksomhed i 2040. Planen præsenterer konkrete tiltag, der er på linje med Paris-klimaaftalen fra 2015, som retter sig mod at begrænse den globale opvarmning til 1,5 grader celsius over niveauet fra før industrialiseringen. Volvo’s ambitioner for 2040 går videre end at adressere udledningen fra bilernes udstødning ved at satse på ren el-drift, som er et andet af virksomhedens spydspidsområder. Volvo vil også takle kulstofemissionerne i sine generelle aktiviteter samt i produktionsleddet, forsyningskæden og ved at genind- og anvende materialer. Samtidig er det Volvos mål, at produktionsaktiviteterne globalt skal være helt klimaneutrale i 2040.





Audi tester brændstof baseret på affald

MILJØ Ved DTM-finalen på Hockenheim i starten af oktober kørte de to Audi RS 5 DTM-taxier for første gang på en ny type brændstof, der forbedrer CO2-balancen med 30 procent. Ulrich Baretzky, Head of Engine Development hos Audi Motorsport udtaler, at Audi har sat sig målet at opnå en reduktion på omkring 30 procent af bilers CO2-emissioner inden 2025. Det mere klimavenlige, højt performende brændstof, udviklet af Aral, som Audi brugte som en del af pilottesten ved DTM-finalen, har en sammensætning, hvor 50 procent består af vedvarende komponenter i høj kvalitet udledt af affaldsmaterialer. Brændstoffet har et CO2-reduktionspotentiale på mere end 30 procent i forhold til benzin udelukkende baseret på mineralolie. Og på trods af brændstoffets egenskaber, opfylder det kvalitetskravene til det brændstof (Aral Ultimate 102), der har været krav om at bruge i DTM siden 2005.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.125