23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Stort opbrud: Bilmærker dør, kapitalfondene går mod bilverdenen

Jens Sørensen, erfaren rådgiver og bestyrelsesmedlem i autobranchen, har besøgt den store bilmesse i Frankfurt i september. Her tegnede sig en række trends for bilfabrikkerne, leverandørerne og eftermarkedet. Læs her hans bud.

? Hvilke tendenser ser du for de store leverandører til autoindustrien?

! I en overgangsfase bliver leverandørerne - ligesom bilfabrikkerne - nødt til at operere på flere platforme, idet den traditionelle industriproduktion skal udvides med alt det nye. Alt det “gamle" forsvinder jo ikke bare, men det nye skal skabes sideløbende med frembringelsen af de nuværende (kendte) komponenter. Forudsigelsen er, at der i 2020 stadig vil blive produceret 92 procent biler drevet af diesel og benzin, mens det forventes af falde til 52 procent i 2030, således bliver især underleverandørerne yderligere belastet.

? Er de store europæiske leverandører særlig udfordret i en omstillingstid?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156