23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskere vil købe bil i mærkebutik

Nok tjekker danskerne forskellige biler på nettet, men slutsedlen underskrives helst hos en mærkeforhandler, viser ugens analyse fra Voxmeter.

UGENS TAL Det er almen kendt, at onlinehandel er en stor konkurrence mod de fysiske butikker. Man kunne derfor fristes til at tænke, at konkurrencen også udspillede sig inden for bilhandel. Men gør den rent faktisk det? Dét spørgsmål har Voxmeter undersøgt nærmere med data fra analysebanken CEM Cars Intelligence.



Den generelle tendens, med at danskerne køber flere produkter og services online, ses ikke i samme grad, når det kommer til at anskaffe sig en bil - tværtimod. Onlineforhandlere ligger lavt i statistikken. Langt størstedelen, nemlig mellem 64 % og 67,2 %, vil benytte sig af en mærkeforhandler i en fysisk butik, når de skal købe eller lease næste bil. Dette gælder alle regioner, kun med en lille forskel (flest i Hovedstaden, færrest i Region Midtjylland). En stor andel (mellem 16,4 % og 19,5 %) har ikke besluttet sig for, hvor de vil lease eller købe deres næste bil. Ud af denne andel er der flest i Region Hovedstaden og færrest i Region Syddanmark.



Midtjyder er til brugte biler

Den største difference er at finde, når det kommer til at anskaffe sig en bil gennem en brugtbilsforhandler. Her er den laveste andel i Region Hovedstaden 9,5%, mens den største andel på 15,9 % findes i Region Midtjylland.



Alt i alt er danskerne forholdsvist enige på tværs af regionerne. Alligevel kan tallene bidrage til at tegne et billede af, hvor de forskellige typer af forhandlere kunne arbejde med at gøre deres forretning mere tiltrækkende.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109