DELE Websitet Carpardoo.dk, der er på dansk og har dansk kundeservice er allerede oppe at køre, og Carpardoo går på markedet med 100 dages returret på samtlige af de 1 million reservedele, herunder dele fra de store og kendte producenter, der er på lager. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.
Carpardoo henvender sig primært til private købere.
- Danmark, og Norden generelt, er store på e-handel, hvilket er fantastisk for os. Vi kan se, at der er et omfattende marked og behov for at kunne handle autodele online, hvor der stadig er kvalitet og sikkerhed forbundet med købet. Det kan vi levere og tilmed kan vi tilbyde priser, der på nogle områder er op til 50% billigere end de store på markedet, udtaler Peter Lous, Country Manager for Carpardoo i Danmark.
- Vi kan se værksteder, der reklamerer med tyske værkstedspriser - men de bunder altså ofte i billige tyske reservedelspriser, som vi kan levere. Så har man hænderne skruet godt på, eller kender en der har, er der mange penge at spare ved at købe kvalitetsreservedele online. Det er dyrt nok at købe bilen i Danmark, det skal altså ikke også være dyrere end højest nødvendigt at vedligeholde den, siger Peter Lous.
Det danske marked for salg af autodele til private domineres af Thansen og Biltema.
- I Danmark er der nogle få store spillere, der er meget synlige både online og med fysiske butikker, hvor markedet er mere spredt i de andre lande hvor Carpardoo er tilstede, men det billede skræmmer ikke. Vi har mange års erfaring fra både Tyskland, Frankrig og Holland med vores kerneområde autodele, vi ved at vi kan konkurrere hårdt på både pris og kvalitet, og e-handel er faktisk perfekt i forhold til vores koncept, hvilket man også kan se på de 48.000 anmeldelser med fem stjerner vi har på vores tyske site, siger Peter Lous.
Tysk onlinehandler til Danmark
Tyske Carpardoo, der også er tilstede i både Frankrig og Holland, har nu set sig lun på Danmark og Norden.