FINANSIERING Jyske Finans vil knytte sig endnu tættere på autobranchen og tilbyder nu såvel importører som forhandlere at integrere sin leasingløsning direkte hos importørens eller forhandlerens hjemmeside.
- Autoforhandlere og importører kan bygge portalen ind i deres eksisterende hjemmeside, som en integreret onlineshop, hvor den i høj grad kan tilpasses det individuelle, eksisterende design. Der er tale om den første onlineportal som har fuld digital løsning af hele dokument-flowet ved en finansiering. Og et intuitivt og brugervenligt design sikrer kunden det optimale forløb fra konfiguration af bil og aftale til finansiering - hele vejen til dokumenterne lander i kundens e-Boks, siger Pernille Enevoldsen, der er Senior Manager hos Jyske Finans.
Onlineportalen kan håndtere både leasing, lån og lejeaftaler til private og er i første omgang målrettet nye biler.
Samabejder med Interdan
Jyske Finans blev for alvor kendt i autobranchen, da koncernen i samarbejde med Interdan lancerede de effektive og aggressive leasingkampagner i samarbejde med Interdan, der bl.a. sikrede Peugeot forrygende salgstal.
Jyske Banks leasingselskab har været en af de mere opkøbsivrige aktører på markedet, eftersom man i 2012 købte leasingforretningen Easyfleet ud af Spar Nord, som på det tidspunkt var bekymret for evnen til at funde den store leasingforretning, da banken var udfordret på det tidspunkt. Nu har Jyske Finans integreret det store forretningsben, som nu udgøres af Privatleasing.dk og Jyske Fleet, der står for erhvervsleasing.
Omnichannel-strategi
Ved at kombinere bilforhandlerens fysiske rammer med en webshop, lægger man sig, som autoforhandler eller importør, op ad to centrale forbrugertrends, nemlig "showrooming", hvor forbrugerne først ser varen i en fysisk butik, for derefter at købe den online og "webrooming", som er et udtryk for at kunderejsen i dag, som før nævnt, starter online. Her søger forbrugerne først information online, for derefter at købe varen i en fysisk butik.
Ifølge Jyske Finans imødekommer den nye onlineshop denne tendens, hvor kunderne veksler mellem online og offline. Samtidig er der mulighed for, at det ikke længere kun er researchfasen, men hele købsoplevelsen der kan beholdes online.
Jyske Fians havde egentligt planlagt lancering tidligere på året, men tekniske problemer har medført, at den ført er nu, produktet tilbydes.
Jyske Finans tilbyder onlineshop til branchen
Den danske finansgigant Jyske Finans lancerer en integreret onlineshop til autoforhandlere og importører.