23948sdkhjf

Bud efter hjælp til skadestaksering

Den unge mekaniker Kasper Kristensen har travlt med firmaet Takseringshjaelp.dk under sloganet "Korrekt reparation - korrekt betaling".

SUPPORT "Alle ved, at der skal fagfolk til at lave opretninger og udskiftninger på et karrosseri, men hvad med skadeopgørelsen i Autotaks? Den korrekte reparation skal også udløse korrekt betaling".

Sådan spørger den 27-årige Kasper Kristensen, som i to år har stået bag firmaet Takseringshjaelp.dk ApS i Haderslev, på sin hjemmeside.

Den unge automekaniker har ti års erfaring fra autobranchen, primært på mærkeværksteder. I 2017 stiftede han sit firma, som i år blev omdannet til et anpartsselskab.

- Jeg fandt tidligt ud af, at værkstederne ofte ikke får betaling for alt deres arbejde, forklarer Kasper Kristensen, som har specialiseret sig i korrekte taksatorrapporter.

Og der er bud efter Takseringshjælp - faktisk har Kasper Kristensen haft så travlt , at han netop har ansat en medarbejder, Kenneth Ejby, som er uddannet karrosseritekniker, og som laver support.

- Jeg havde ikke mulighed for at følge med ordrene, siger Kasper Kristensen, som regner med at ansætte endnu en medarbejder inden årets udgang.

- Jeg har ramt et hul i markedet, konstaterer han.

Til hele landet

Hidtil har han primært udført kurser og takseringsoptimering, men der er en stigende efterspørgsel efter individuel hjælp til skadestaksering.

- Jeg kan konstatere, at selskaberne besigtiger stadig færre rapporter i takt med, at selskaberne reducerer taksatorerne og eksempelvis anvender robotter til behandling af rapporter, som der kommer flere mangelfulde af. Den forkerte betaling kan dog gå begge veje, siger Kasper Kristensen.

Kunderne kommer fra hele landet.

- Jeg hjælper værksteder, autolakererier og skades-centre i hele landet og kører gerne ud. Support kan vi lave fra kontoret i Haderslev, mens optimering kræver, at vi komme ud til kunderne, forklarer Kasper Kristensen, som selv bor uden for Haderslev.

Upolitisk

- Jeg ser mig selv som upolitisk. Jeg arbejder for alle, frie og mærkeværksteder samt brancheorganisationer. Jeg er overbevist om, at hvis jeg kan hjælpe et værksted, gavner det alle, siger Kasper Kristensen.

- Jeg vil ikke blande mig i forholdet mellem værksteder og forsikringsselskaber, men jeg kommer mere og mere i kontakt med taksatorer, og på sigt vil jeg tilbyde ydelser til forsikringsselskaberne. Mit mål er jo korrekt taksering, fastslår han.

Anderledes

Takseringshjælp har kolleger/konkurrenter rundt om i landet.

- Men vi adskiller os ved at se på de originale rådata, og ikke kun data fra F&P, siger han og tilføjer:

- Vi tjekker rapporterne, inden de sendes ind, for blandt andet den rette løn og korrekt betaling for dele og lakering, og hvis vi i vores support ikke finder noget, er det gratis.

Takseringshjælp.dk

Kontor: Norgesvej 2 i Haderslev

Forretningsområder:

Statistik

Som de angiveligt eneste kan Takseringshjælp.dk lave et statistikudtræk på værkstedets godkendte reparationer i Autotaks.

Kurser

Autostart

Qapter

Dokumentation

Korrekt opgørelse

Takseringsoptimering

Analyse

Rapportering

Undervisning

Opfølgning

Driftsoptimering

En omfattende optimering af hele processen omkring reparation af skader

Takseringssupport

Mulighed for fast takseringsservice eller support ved behov

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.456