23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

På skolebænken i avanceret udstødning

Dinex Training giver et indblik i de avancerede rensningssystemer.

NY VIDEN Hvis man vil kunne guide sine kunder, skal man vide, hvad man har med at gøre. Producenten af filter-systemer til især tunge køretøjer, Dinex i Middelfart, har et træningskoncept, hvor branchefolk inviteres til at få viden om de seneste landvindinger og testprocedurer omkring udstødningssystemer og filtre.

Bag Dinex Training konceptet er regeringens lovgivning, der fortsat kræver, at køretøjer udsender lavere niveauer af NOx og partikler, og at udstødningsløsninger øges i kompleksitet.

Sofistikerede systemer

Over tid er lyddæmperen, hvis primære mål var at reducere støj, omdannet til et højteknologisk efterbehandlingssystem (ATS) med et nyt mål - at reducere NOx og partikler.

I Euro VI er i øjeblikket det mest sofistikerede system. Her bevæger udstødningen sig gennem en dieseloxidations-katalysator, en selektiv katalytisk reduktion og et dieselpartikelfilter for at nå de strenge krav, som regeringen stiller.

Komponenterne i efterbehandlingssystemet fungerer i synergi, og på grund af den høje kompleksitet er det ikke altid ligetil at identificere grundårsagen til en fejlfunktion. Derfor har Dinex udviklet Dinex Training-konceptet. Formålet med dette koncept er at uddanne branchefolk i autobranchen om moderne udstødningsteknologi, der gør folk i stand til at skelne mellem forskellige emissionssystemer og identificere de mest almindelige fejl.

Vi hos Dinex mener, at en omfattende forståelse af udstødningsteknologi giver branchefolk mulighed for at guide kunderne til de bedste løsninger til deres behov, siger CEO Torben Dinesen.

Ren luft til hele verden

Dinex komplette teknologisystemer og komponenter leverer ren luft til førende producenter af lastbiler og industrimaskiner i Europa, USA, Kina, Indien og Rusland, og efterspørgslen stiger i takt med at miljøkravene i hele verden øges. De tæller Mercedes og MAN i Europa, Kamaz og GAZ i Rusland og Dongfeng i Kina.

Samtidig er Dinex undervejs med en ny fabrik i Indien, som etableres i forlængelse af skærpede miljøkrav til diesel og gasmotorer i landet fra 2020

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|