23948sdkhjf

Bridgestone henter dansker hjem til toppost

Bridgestone knytter Danmark tættere til det europæiske marked og udnævner Martin Dahl som landechef til at stå i spidsen for Bridgestone Danmark.

DÆK Bridgestone, verdens største dæk og gummiproducent, udvider pr. 1. juli 2019 sin centraleuropæiske region til at omfatte Danmark, Finland, Norge og Sverige. De fire lande har indtil nu været en del af Bridgestones nordeuropæiske region.

Med den nye organisationsstruktur ønsker Bridgestone at kapitalisere på den centraleuropæiske markedserfaring fra Tyskland, Schweitz og Østrig, der har lignende sommer-/vintersæsoner. Derudover sigter Bridgestone mod at strømline service og digitale processer, så man fortsat kan levere en optimal, skræddersyet kundeoplevelse, lyder det fra virksomheden.

Martin Dahl udnævnt

For effektivt at implementere ændringerne udnævnes Martin Dahl, 46 år, til country manager i Danmark pr. 1. juli 2019.

Når Martin Dahl indtager det danske hjørnekontor, er det med mange års erfaring fra Bridgestone fra forskellige stillinger i salg, marketing og operations. Martin Dahl har været ansat i Bridgestone siden 2009, senest som business operations manager i den nordeuropæiske region.

Martin Dahl arbejdede hos Bridgestone i det engelske hovedkontor i Warwick og var bosat derovre med familien i tre år, inden han vendte tilbage til Danmark for et år siden.

Skal sikre stærkere position

I sin nye rolle rapporterer Martin Dahl direkte til Christian Mühlhäuser, der fortsætter i rollen som managing director i den centraleuropæiske region.

- Integrationen af vores nordiske lande i den centraleuropæiske region er et udtryk for vores konstante fokus på kundeservice. Vores centraleuropæiske region består allerede af lande, der oplever skiftende sæsoner - meget lig de skandinaviske lande. Derfor er vi overbeviste om, at vi med denne konstellation til fulde kan udnytte vores ekspertise og erfaring og sikre en endnu stærkere position i markedet med specialtilpassede løsninger meget tæt på kunderne, siger Riccardo Cichi, chief sales officer for Bridgestone EMEA.

Bridgestone EMEA har gennem de senere år udviklet sig fra at være en premium dækproducent til også at være førende inden for mobile løsninger, senest med opkøbet af TomTom Telematics.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082