23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Biltorvet skifter navn

Biltorvet vil signalere, at man er mere end blot en portal på nettet og hedder nu Auto IT.

ONLINE Sidste uge bød på generalforsamling hos Biltorvet, og her blev det besluttet, at man skifter navn til Auto IT. Et navn, der, ifølge virksomheden selv, favner bredere og i højere grad viser, at man er mere end blot en side på nettet, hvor du kan finde et utal af annoncer for brugte biler.

Det er man dog stadig, for portalen biltorvet.dk er stadig en hjørnesten i virksomheden. Men Auto IT favner også hele salgsmodulet AutoDesktop, der blandt andet indeholder en lang række markedsføringsmuligheder, ligesom man laver hjemmesider for forhandlere og driver samtykke.net, der i Danmark har indsamlet 750.000 samtykker og netop nu er lanceret i Norge.

Alle disse tiltag, der ligger ud over de gængse annoncer, var noget, der blev præsenteret og drøftet, da Auto IT holdt årsdag dagen efter generalforsamlingen.

Datadrevet bilsalg

For online salg af biler - og alt mulig andet for den sags skyld - har udviklet sig til at være meget mere end en annonce på DBA og et banner på motormagasinet.dk.

Vi er blevet klogere og bedre til at bruge de data, vi samler op via folks færden rundt på internettet. Det er dermed meget lettere at fange dem, der rent faktisk er interesserede i et givent produkt. I Auto IT’s tilfælde; biler.

På samme måde ville man jo aldrig forsøge at sælge et par sko til en mand uden fødder.

- Facebook kender kunderne. Derfor kan du ramme præcist med dine bilannoncer, siger Kasper Kronborg, afdelingsleder for Web hos Auto IT i en pressemeddelelse.

Et nyt modul til AutoDesktop udnytter netop dét. Hele salgslisten af biler kan nemlig hældes direkte fra salgsprogrammet ud på Facebook, hvor det gemmes som et produktkatalog.

Her matches salgslisten med potentielle kunder ud fra parametre som for eksempel geografi og biltyper for derved at målrette annonceringen.

Hjemmesider i to formater

Men al denne brug af data giver kun mening, hvis også forhandleren har sit eget domæne med.

- Det nytter ikke noget, at du får tiltrukket alverdens potentielle købere, hvis ikke du er klar til at tage imod dem på dit website, som tager dem videre ind i butikken, fortalte Frederik Bendixen, projektleder hos Auto IT, ved årsdagen, der blev afholdt i Middelfart den 22. maj.

Og på netop det punkt har Auto IT så lanceret to hjemmesideløsninger til forhandlerne.

Det kan gøres på den billige, skabelonbårne måde, eller også kan man købe sig til en skræddersyet løsning, der kan tilpasses egne ønsker ud i uendeligheden.

Auto IT’s årsdag satte en stor, fed streg under det faktum, at online salg af biler ikke længere blot er en annonce på en hjemmeside.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.188|