23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Væddeløb om data

Bilen er på vej til at ende som et biprodukt til bildata.

DATA Der foregår en indædt kamp om markedet, hvor man går fra en tid med biler som meget fysiske produkter til en tid, hvor bilen kun er et biprodukt til de mange bildata. Det er et væddeløb om kontrollen over disse bildata, sagde Jacob Nisgaard Larsen, Forsikring & Pension, som talte om "Data fra bilen er en game-changer - også for forsikringer" i Fagsnak 3-4 på slottet.

Digitalisering giver nye muligheder på forsikringsområdet. Nye teknologier giver adgang til et væld af data om kundernes kørsel, uheld og behov. Det giver mulighed for fleksible og målrettede produkter, men hvordan håndterer autobranchen den udvikling og hvilke fordele og ulemper har den, forsøgte Jacob Nisgaard Larsen at svare på.

Bilforsikringer er et kerneprodukt for forsikringsselskaberne, som imidlertid ser på et helt fladt marked, trods det stigende bilsalg.

Om connected cars fastslog Jacob Nisgaard Larsen i sit indlæg:

- Kampen om data er europæisk, det er en "must win battle", og i worst case - vi bliver alle hårdt ramt.

- Virkeligheden er her allerede, men den gør ikke ondt - endnu, tilføjede han.

Vores Autobranche Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125