VÆRKTØJ Hella Gutmann Solutions introducerer nu et nyt digital serviceværktøj, der skal gøre servicearbejdet lettere på værkstedet. macsDIA eller macs DIgital Assistent samler og organiserer bilteknisk information i ét og samme overblik, så mekanikeren ikke længere skal bruge tid på at printe eller søge information i forbindelse med servicearbejde. Vigtigheden i at have den rette information inden for rækkevidde kan omsættes til effektivitets-kroner på værkstedet og dermed skære spildtid væk.
macsDIA understøtter et digitalt serviceworkflow, som gør det muligt at udføre serviceeftersyn og reparationsarbejde på værkstedet uden at skulle forlade bilen for at hente teknisk information og reparationsvejledninger. Dette er samlet i den brugerstyrede applikation, der giver mekanikeren direkte adgang til den nødvendige information via en tablet eller smartphone. Servicearbejdet kan afsluttes med mekanikerens digitale signatur.
Tidsbesparende
Værkstedet vil med løsningen kunne opnå en betydelig tidsbesparelse i forhold til skulle printe information klar til et service, oplyser adm. direktør hos Hella Gutmann Solutions A/S, Lars Thomsen.
- Vi ønsker med macsDIA, at hjælpe værkstederne til at blive mere digitale og effektive i deres serviceeftersyn af bilerne på værkstedet. Med macsDIA har den enkelte mekaniker nu mulighed for at udfylde serviceskemaet digitalt, tilgå reparationsvejledninger direkte på tablet eller smartphone samt at afslutte et serviceeftersyn med elektronisk underskrift, så det udfyldte serviceskema kan sendes direkte til bilejerens mailboks, siger Lars Thomsen.
Flere funktioner på vej
Han tilføjer, at macsDIA version 1 tager udgangspunkt i det arbejde, som fylder mest på værkstederne og dermed får størst effekt ved at digitalisere.
- Med udgangspunkt i den feedback, vi har fået fra markedet, er den videre udvikling af løsningen allerede i fuld gang, og vi kan allerede nu love nogle yderst spændende funktioner i versionen, der kommer til november i år, bebuder Lars Thomsen.
Den første version af applikationen vil indeholde brugerstyret administration, adgang til serviceguides og reparationsvejledninger via serviceskemaet, samt mulighed for elektronisk underskrift på udført serviceeftersyn. macsDIA vil være integreret med reservedelsflowet, således at servicedele kan bestilles direkte hos værkstedets reservedelsleverandør.
Frem til november tilbydes macsDIA som demo-version til alle værksteder, uanset om værkstedet har biltekniske data fra Hella Gutmann eller ej.
macsDIA - værkstedets nye digitale assistent
Softwareprodukt fra Hella Gutmann Solutions med digital udfyldelse af serviceskemaer og bil-information, service-information, og reparationsguider lige ved hånden.