23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hyundais servicebøger hos fri aktør

Digital-Servicebook.com har indgået sin første bilproducent-aftale om at modtage servicedata på bilejernes biler.

AFTALE Champagnepropperne fløj onsdag eftermiddag hos danske Digital-Servicebook.com, der nu, for første gang, har opnået at blive leverandør af en bilfabrikants officielle digitale servicebog til mærkets bilejere. Bilmærket hedder Hyundai.

Sydkoreanske Hyundai har i flere år haft en online servicehistorik tilgængelig for sit netværk og kunder via minHyundai. Her kan kunder blandt andet se informationer og servicehistorik på deres bil. Om mindre end et år træder nye EU-regler om bildata, som skal sikre dataadgang og gennemsigtighed i bilbranchen, i kraft. Hyundai har derfor indgået et samarbejde med Digital-Servicebook.com, som i forvejen udbyder digital dokumentation i flere lande på tværs af bilmærker og den frie del af bilbranchen.

De nye regler har ingen indflydelse på minHyundai, der forsætter som hidtil.

Med samarbejdet bliver Digital-Servicebook.com den officielle Hyundai-servicebog, hvor serviceregistrering og historik på Hyundai-biler er tilgængelige efter EU’s forskrifter. Samtidig tilbyder Hyundai gratis adgang til Digital-Servicebook.com, hvor serviceregistrering af Hyundai-biler fremover er muligt.

Alle nuværende brugere af minHyundai og Digital-Servicebook.com vil ikke opleve nogen ændring, da Hyundai-løsningen bliver indarbejdet i hele konceptet.

Også fabrikskampagner

Hyundais fabrikskampagner og serviceskema-adgang vil blive indarbejdet i Digital-servicebook.com, så alle værksteder - også de såkaldt frie ikke-mærkeværksteder - fremover får adgang til at søge informationer online. Om valget fortæller den privatejede importør Hyundais Danmarks service- og garantichef Per Møller Madsen:

- Vores værdier er meget vigtige for os, fordi det er dem, der er adskiller os fra andre i branchen. Derfor var det også vigtigt for os at finde en samarbejdspartner, der matcher flere af vores kerneværdier, og så var Digital-servicebook.com et meget naturligt valg, siger Per Møller Madsen.

Flere bilmærker i vente

En glad direktør Martin Jensen fra Digital-Servicebook.com siger, at han er stolt over, at Hyundai har valgt at samarbejde med Digital-Servicebook.

- Det er intet mindre end historisk for gennemsigtigheden omkring data, at Hyundai har valgt at samarbejde med Digital-Servicebook.com om den officielle Hyundai-servicebog med registrering og historik. Hyundai har store markedsandele og rigtig mange biler kørende, så vi er stolte over, at Hyundai har valgt os som partner til at overholde den kommende EU-lovgivning, siger Martin Jensen. Han tilføjer, at Digital-Servicebook har dialog med flere andre bilproducenter om samarbejde for at sikre dataadgang og gennemsigtighed i bilbranchen.

Løsningen med Hyundai forventes at være klar midt i 2. kvartal 2019 og vil efterfølgende blive frigivet til bilbranchen. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14