23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

AutoPartner siger farvel til teenageårene

"Vi er udråbt til Årets Værkstedskæde, og vi har fremgang målt på markedsandele." Værkstedkæden AutoPartner fylder 20 i år, og det er netop blevet fejret. Og ikke mindst med en ny forretningsidé, der følger med elbilerne.

FØDSELSDAGSFEST Yes, vi blev kåret til Årets Værkstedskæde til Auto Awards sidste år. Og yes, vi kan måle fremgang målt på de fleste måder. Så yes, der er al grund til at fejre vores 20-års fødselsdag.

Men der er vitterligt udfordringer lige foran os - ikke mindst, at mærkeværkstederne tager sin del af værksteds-omsætningen med deres serviceaftaler.

Der var fest for fuld pedal og med magnum-champagne i guldflasker, da værkstedskæden AutoPartner sidste uge fejrede de første 20 år med i runde tal 350 værkstedsfolk samlede i Aarhus Congres Center. Men der var også en seriøs analyse af de problemer, der venter forude og som skal løses, hvis der skal være lige så stor fest, når kæden runder de 40.

Direktør Niels H. Skak, au2parts, der står bag værkstedskæden AutoPartner, pegede på, at fødselaren har vundet markedsandele i 2018 sammenlignet med 2017. Men at det har mærkeværkstederne også. Skaks vurdering til de 350 fødselarer var, at det især er mærkeværkstedernes service-aftaler, der er skyld i mærkeværkstedernes fremgang.

Niels H. Skat benyttede lejligheden til at understrege et par højdepunkter for au2parts i 2018: At vi vandt Auto Award-prisen, at vi vandt markedsandele på plus 8,87 procent, af vi fik nye kolleger og yderligere anerkendelse - og at vi fik oliemærket LUKOIL på programmet.

Ingen forsamling af professionelle fra autobranchen uden at emnet elbiler er en krumtap om al samtale. Og sådan også til AutoPartners fødselsdag. Fra Sverige kom farende et friskt pust, Charlotte Eisner, direktør i DEFA, gennemgik på skiftevis engelsk og svensk i løbet af 30 skarpe minutter, hvor der ligger et nyt forretningsområde for autobranchen; nemlig ved at være first movers i den teknik, der venter lige om hjørner, når solceller på et hus kan lade en elbils batterier op og samtidig producere så megen strøm, at huset kan sælge strøm til energinettet. Her sammenblandes forskellige brancher - ""I kan være først og tage den forretning," spillede Charlotte Eisner op. "Folk kan meget bedre li’ Jer end dem fra forsynings-selskabet!"

BREAKING
{{ article.headline }}
0.159