23948sdkhjf

Disse bilejere skipper serviceeftersyn

Fiat-ejere er mest tilbøjelige til at skippe de obligatoriske serviceeftersyn.

UGENS TAL Det kan koste dig garantien på din bil, hvis du ikke kommer afsted til serviceeftersyn, når det er anbefalet af bilfabrikanten. Voxmeters tal fra databanken CEM Cars Intelligence viser, at ejere af bestemte bilmærker er værre end andre til ikke at overholde fristerne for serviceeftersyn.

Det fremgår af grafen ovenfor, at ejere af Fiat er mest tilbøjelige til at skippe serviceeftersynene. Her er det en andel på ca. 14%, der ikke efterlever anbefalingerne. Til sammenligning ligger andelen af alle bilejere, der ikke overholder frister for service, på lige under 10%, hvilket er en forskel på ca. 4 procentpoint. Ejere af Toyota, Mazda og Suzuki følger lige i hælene på Fiat-ejerne med lidt over 12%.

Det er svært at svare på, hvilken sammenhæng der ligger bag disse tal - om det er udgiften på service, manglende kendskab til anbefalinger eller noget tredje. Svaret på dette kan findes ved at spørge bilejerne selv og matche resultaterne med data fra CEM Cars Intelligence.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1