23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Serviceteam med vokseværk

Nyansættelser, flere servicebiler og omstrukturering hos Flex1one, der har knækket koden til at drive en god serviceafdeling.

TILTAG Hos Flex1one i Brørup mærker de i serviceafdelingen en klar vækst i efterspørgslen efter deres serviceydelser, fortæller virksomheden. Således oplever firmaet en fremgang på alle former for serviceopgaver på autolifte - herunder både montage, de årlige serviceeftersyn og flytning af lifte.

- Vi har fået rigtig godt fat i markedet for nye lifte, hvor vores afsætning er i vækst - og det giver helt naturligt en øget mængde af montageopgaver, idet langt de fleste kunder tilkøber vores assistance til montering af nyindkøbte lifte, fortæller servicechef Henrik Gundesen.

Han tilføjer, at det gælder en tilgang af både store og små værksteder i forhold til de årlige lovpligtige serviceeftersyn på autolifte.

- Og så oplever vi mange kunder, som har brug for vores kompetencer til flytning af lifte, når værkstedet for eksempel flytter til et nyt lejemål. Her vælger mange at bruge professionel hjælp, i stedet for selv at stå for det relativt hårde og besværlige arbejde med at flytte en eller flere lifte, siger Henrik Gundesen.

Flere servicebiler

Den større efterspørgsel på serviceydelser hos Flex1one har betydet, at firmaet netop har udvidet med sin niende servicevogn - og strategien rummer planer om flere i løbet af 2019.

Administrerende direktør Kenneth Kristensen fortæller, at Flex1one har fået sit servicekoncept og serviceteam til at fungere rigtig godt, så strategien for det kommende kalenderår skal give flere servicebiler på de danske veje.

- Vi har med andre ord knækket koden til at drive en rigtig god serviceafdeling - og det har vi i sinde at have fortsætte med, siger Kenneth Kristensen.

Fokus på kvalitetssikring

Internt hos Flex1one har den øgede travlhed betydet en omstrukturering af kompetencerne og en nyansættelse. Den 18. februar startede Linda Teilmann i en stilling som servicekoordinator, og Henrik Gundesen får dermed en ny rolle som servicechef; ud over at han stadig skal sikre, at serviceafdelingen holder det høje niveau, får han en ny og meget vigtig rolle for kvalitetssikringen af større projekter. Således skal han både starte og afslutte nye montage-projekter - og være tovholder undervejs i forløbene, således at det højest mulige niveau af kvalitet sikres i alle større montageopgaver.

- Vi ved, hvor vigtigt det er, at vores kunder, ved både renovering samt nyopførelser af værksteder, føler tryghed ved det arbejde, vi leverer. Derfor sætter vi i fremtiden fuldt fokus på dette ved at lade Henrik tage ekstra godt hånd om større opgaver, siger Kenneth Kristensen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172