GROSSIST Michael Ullerup er pr. 1. januar 2019 ansat som chef for AD Danmark A/S, hvor han skal stå for AD Danmarks fremtidige strategi, forretnings- og konceptudvikling.
Han afløser Poul T. Pedersen, der stoppede som salgs- og konceptchef hos AD Danmark A/S for et par måneder siden.
58-årige Michael Ullerup har mere end 30 års erfaring inden for autobranchen, hvilket har bibragt ham en stor portion knowhow, netværk, teknisk viden i almindelighed samt ikke mindst en omfattende forretningsforståelse for B2B krav og forventninger.
Michael Ullerup har blandt andet været med til at udvikle og skabe det nuværende fundament for Tectyl-kæden, som AD Danmark A/S har overtaget distributionsaftalen for i Danmark.
Michael Ullerup får ansvaret for AD Danmark A/S’ ambitiøse vækst- og markedsstrategi med høj kundeservice og kendte brands til konkurrencedygtige priser, oplyser en pressemeddelelse.
Michael Ullerup, som privat bor i Odder, har siden 2000 været direktør for Eurodeal under CAC. Før det var han blandt andet indkøbs- og salgschef i Vilh. Nellemann koncernen samt hos Dinex og Holger Christiansen.
Bent Jensen glad
- Jeg er rigtig glad for at have fået Michael Ullerup ombord, og det glæder mig at kunne tilføre AD Danmark A/S denne yderst kompetente, erfarne og dygtige medarbejder, der vil bibringe vores virksomhed endnu mere viden og erfaring og dermed sikre en endnu mere professionel service over for vores mange værkstedskunder, udtaler direktør Bent Jensen.
Sort bælte
- Jeg er glad og stolt over, at jeg får mulighed for at bidrage til vækst og videreudvikling af AD Danmark A/S. Sagt med et smil kommer jeg med et sort bælte i teknisk viden, og når jeg kobler det med min erhvervserfaring inden for branchen er jeg sikker på, at jeg sammen med mine dygtige kolleger, vil bidrage til, at vores kunder mødes med markedets bedste kundeservice, kvalitetsbrands og konkurrencedygtige priser, udtaler Michael Ullerup ifølge pressemeddelelsen.
Poul T. Pedersen stoppede
I oktober 2018 stoppede Poul T. Pedersen som salgs- og konceptchef hos AD Danmark A/S, idet han opsagde sin stilling og søgte nye udfordringer fra starten af 2019. Ifølge hans LinkedIn-profil står han fortsat som fritstillet/jobsøgende. Han fik godt to år hos AD Danmark efter en længere periode hos FTZ.
Ny chef for AD Danmark
Michael Ullerup er ansat som chef for AD Danmark A/S. Han skifter fra CAC.