23948sdkhjf

Stærk tro på fremtiden med to nye mærker

Fiat-forhandleren i Aalborg, Bøgsted A/S, har netop udvidet med to nye bilmærker. El- og hybridbilerne kommer først om nogle år.

MULTIBRAND I den modsatte ende af landet - i forhold til BMW Næstved - står et lidt større og noget ældre bilhus, den mangeårige Fiat-forhandler og familieforetagene Bøgsted A/S. Også her er der gang i udvidelserne, men i første omgang ikke på el- og hybridfronten.

I sidste weekend i november kunne Bøgsted-huset således ikke bare markere sit 70 års jubilæum, men også at man har fået to nye bilmærker per den 1. september 2018, Alfa Romeo og Jeep.



Ifølge den 41-årige indehaver, Michael Bøgsted, sker udvidelsen som led i en vækststrategi, hvor man vil skrue op for udbuddet af biler til privatkunder og samtidig øge salget af firmabiler, hvor efterspørgslen på både Alfa Romeo og Jeep er kraftigt stigende.

- For os er valget af Alfa Romeo og Jeep helt bevidst. Vi har en fødekæde til vores forskellige biler, og vi skal blive ved med at matche kundens behov - vi skal kunne rumme kundens rejse. Det er ekstremt vigtigt, at vi har godt fat i, hvad kunden ønsker sig, ellers går de blot videre til konkurrent. Vi skal følge kunden i kundens rejse over tid, forklarer Michael Bøgsted, som er 3. generation i firmaet.

Bøgsted A/S - Fiat i Aalborg

Bøgsted A/S er stiftet af Morten Bøgsted i år 1948 og er dermed Aalborgs ældste bilforhandler. 

Indehaver er i dag 41-årige Michael Bøgsted, som er 3. generation. 

Firmaet har solgt Fiat i 30 år og er desuden Fiat Erhvervscenter. 

Fra 1. september 2018 forhandles også Alfa Romeo og Jeep. 

Firmaet beskæftiger 20 medarbejdere. 


Fulgte hjertet
Bøgsted på Hadsundvej 113 har forhandlet Fiat i 30 år og har også et Fiat erhvervscenter, så Fiat et noget, der ligger Bøgsted på sinde.

Firmaet er nu stoppet med Mitsubishi for at gøre plads til Alfa Romeo og Jeep.

Læs også: Fiat er billigst - Tesla er dyrest

- For os har det været et nemt valg. Det var det, hjertet sagde. Så den lå lige til højrebenet, da også koncernen ville den vej, konstaterer Michael Bøgsted.

- Alfa Romeo har altid stået mit hjerte nær. Biler taler jo til hjertet, og Alfa Romeo kan ikke bare proppes ned i et regneark. Det omfatter noget emotionelt. Derfor er beslutningen taget med hjertet, ligesom vi med tre mærker nu kan dække en meget større del af markedet, tilføjer han.

Bøgsted skal ikke bygge ud for at få plads til de to nye mærker, men fra 2. kvartal af 2019 går firmaet i gang med med at ændre facader og modernisere, idet man skal opbygge fire universer: Fiat, Fiat Erhverv, Alfa Romeo og Jeep.

- Vi kommer til at mande lidt op personalemæssigt, men det bliver en stille og rolig udvikling. De to nye mærker har jo ingen kæmpe markedsandel. Derimod skal vi få dem til at vokse, og det er noget, jeg godt kan lide, siger Michael Bøgsted, som ikke vil sætte tal på, hvor mange biler, man regner med at sælge i det nye år - og vil heller ikke vil oplyse salget fra 2018 og tidligere år.

Læs også: Klassisk Alfa får en kulfiberkrop

- Men jeg kan da afsløre, at vi tror på, at vores salg vil stige markant i 2019.

Firmaet tæller i dag 20 medarbejdere, men forventer at skulle udvide med en på salg og tre på eftermarkedet fra 2019.

Det helt rigtige
Mens man sælger Fiat i et begrænset område på cirka 30 gange 30 kilometer ved Aalborg, gælder salget af de to nye mærker hele Nordjylland.

- Folk vil gerne køre længere efter premiummærker - til gengæld kommer de med store forventninger, og her må vi ikke tabe kunderne, siger Michael Bøgsted.

Læs også: Importør tror på elektrisk Fiat 500 comeback

- Med tre bilmærker står vi nu stærkt flere hjørner. Men vi skal kunne kommunikere med alle kunder - ellers taber vi, udtaler han og fortsætter:

- Vi har en stærk tro på fremtiden og tror, at dette er det helt rigtige for os.

Handler om at ramme el-bølgen
- Fiat har ikke i dag et program for el- og hybridbiler, men koncernen har sagt, at man vil have biler fra 2022, så det ligger i pipelinen. Det er jeg ikke nervøs ved. Teknologien er der - det er blot at trykke på knappen. Det handler om at ramme bølge på rette tidspunkt, altså timing, og det har jeg fuld tillid til, at koncernen kan ramme, lyder det fra Michael Bøgsted.

- Vores ansatte er skolet i de nye produkter og mærker, og vi er klar til at møde kunderne - og fremtiden, bemærker han.

Mere om: Alfa Romeo | Fiat
Hold dig opdateret med Motor-magasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)

JOB i FOKUS

Forsiden lige nu
Plus

Rapport: Flere fejl på rustbeskyttede biler

Niveauet er stadig højt blandt landets sprøjtecentre, viser ny VKO-R rapport. Men Teknologisk Institut ønsker forbedring i samarbejde med undervognsbranchen efter et ringere 2019.

Plus

Få rustbeskyttede biler havner i ankenævnet

Kun få sager i Ankenævn for biler skyldes samvittighedsfulde og kontrollerede sprøjtecentre - eller at bilejerne ikke ved, de kan klage over rustbeskyttelsescentre.

Dinitrol: Godt at TI går til rust-biddet

Plus

Masser af sprøjtetilbud via Autobutler

De fleste tilbud hos Autobutler til bilejerne om rustbeskyttelse går via de tilmeldte værksteder, der bruger lokale og godkendte underleverandører til sprøjteopgaverne.

Plus

Rysteplader skal aflaste synsmedarbejdere

Sprøjteleverandør klar med nyt rustkatalog

Specialisten Løwener leverer rustbeskyttelsesudstyr til alle opgaver og er i fremdrift med opkøb i branchen.

Nyhedsbrev

8.392 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Plus

Rod mellem styrelser - løsning klar

Historien om Leasebil.nu, og Motor-magasinets henvendelse om klagegang mv. ved problematiske toldsyn af importbiler, fører til ændret klagegang og ansvarsfordeling mellem Færdselsstyrelsen og Motorstyrelsen.

Online Avis Arkiv
Plus

Brugtbilimportør: Toldsyn gør bilimport urentabelt

For høje bilvurderinger ved toldsyn, og uenighed mellem Motorstyrelsen og Færdselsstyrelsen, gør det urentabelt at være selvanmelder af brugte importbiler, mener Leasebil.nu.

Plus

Auto-G skal forhandle olie fra Wolf

Brødrenes Autodele har gode erfaringer med at sælge det ekspanderende belgiske oliemærke gennem halvandet år, der nu udbredes til alle Auto-G grossister og tilknyttede værksteder.

Plus

Opråb: Husk at tjekke partikelfilteret

MT Filter Service oplever, at mange bilhuse og værksteder undlader at undersøge dieselpartikelfiltres tilstand ved bilsalg og service, hvilket kan give store tekniske og garantimæssige problemer.

Plus

Kølervæske er elbilens olie - dyr at skifte

Plus

Telefoner gløder efter FDM's additiv-artikel

Efterspørgslen hos BellAdd er steget markant, efter at leverandøren kom godt ud af en sammenlignende artikel hos FDM.

Plus

Olie-duel: Sværdslag for den rigtige olie

Plus

Motorstyrelsen kontrollerer flere toldsyn mod snyd

Mindst 10 procent af importerede brugtbiler vil være kontrolleret i år for at modvirke afgiftssnyd, oplyser styrelsen.

Plus 1

Applus overvejer at blive teknisk tjeneste

Den danske bilsynsaktør har erfaring med akkrediterede tekniske tjenester til om- og opbyggede køretøjer fra moderlandet Spanien samt Finland og Tyskland.

Plus

AutoConsult starter ny prøvningsinstans

Opruster med en afdeling i Østjylland og styrket ejerkreds for at gøre sig klar til nye EU-regler og som teknisk tjeneste for godkendelse af køretøjer.

Plus

Bilbranchen får tid til synsomstilling

Det kan betyde dyrere og forsinkede opbygninger, når det danske system for bilsyn og typegodkendelser skal tilpasses EU’s forordninger, advarer branche-organisationer.

Dansk dækbibel til synsfolk og mekanikere

Plus

Lys fjerner dårlig lugt i bilen

Dansk makkerpar lancerer nyhed, der skal modvirke dårlig lugt i bilen og allergiske reaktioner fra klimaanlægget. Hemmeligheden er brug af UVC LED-lys. Nu søger de efter værksteder over hele landet, som vil installere løsningen for bilejerne.

Plus

Vækst i støddæmpere og styretøjsdele hos SBS

Sidste år udvidede den danske reservedelsleverandør sit vareprogram markant, hvilket kan give værkstederne fordele i forhold til premium-brands.

Plus 1

Triscan: Forstærkede dele ikke bedre end standarddele

Leverandøren har testet forstærkede styretøjsdele på markedet og opdaget, at de testede dele ikke er bedre end billigere standarddele – og i værste fald måske kan udgøre en sikkerhedsrisiko. SBS Automotive tager afstand fra konklusionen.

Plus

Corona og konsekvenserne
Organisation rejser problemet: Hvem skal betale for afspritning?

Det er både tidskrævende og dyrt at afspritte biler, der har været på værksted. SKAD opfordrer til at tydeliggøre udgifterne.

Plus

Makkerskab bag udvikling af ny gulvrens

Plus

Grossister sælger lind strøm af sprit og værnemidler

Plus

Budweg optimerer midt i en coronatid

Se alle Medlemmernes egne nyheder

FASTCUT SKRUBSKIVER, hurtigere end man tror

LÆKRE LOKALER I bilbranchens IT-center

Danmarks billigste elbil er fantastisk

Salgsanvarlig UK/Irland til Digital-servicebook.com

Den spansk drengerøv – brugttest af Seat Leon Cupra

Holder du dig opdateret inden for dit felt?

Skal vi skræddersy din brandsikre container?

Centralstøvsuger til Abenas nye produktionslinje

Forførende og familievenlig Ford Kuga Plug-In Hybrid

Digital-servicebook.com opruster i UK/Irland

Tag kontrollen over uønskede bakterier med hygiejneklude som

TILBUD! Vi rydder op på lageret

Form over funktion – Kia Proceed GT-Line

Er din jordforbindelse helt skæv?

Tal med medarbejderne om den nye hverdag

Er jeres setup lige så skarp som resten af jeres virksomhed?

FDM: Sikkerhedssystemer kan give falsk tryghed i nye biler

Hvorfor skal du vælge refurbished, når du køber IT?♻

Vi leverer dine paller og dit gods mens du sover!

Tillykke til bilhuset Henrik Christensen med hjemmesiden

Kraftig motorrumslampe med maksimal fleksibilitet

Corona gør autocampere hot

Ny Hygiejnestation fra bott kan nu også leases

Genopladelig og kraftfuld LED-pencillygte fra SCANGRIP

Effektivt udstyr til dit værksted med leasing aftale

Send til en kollega

0.219