23948sdkhjf

Det var i april at...

Motor-magasinet skuer tilbage på året, der gik.

VI FOR FØRSTE GANG nogensinde nåede over tre millioner biler i Danmark. De to millioner blev rundet i 1996.



NYBILFORHANDLEREN DAUGAARD BILER

fik medhold i Sø- og Handelsretten i, at virksomheden havde ret til at blive genoptaget som autoriseret reparatør hos Nissan-importøren - hvilket importøren senere ankede til Østre Landsret.



EN TALENTFORENING I NORDJYLLAND, ALF , blev skabt for at tiltrække unge til branchen. Udspringet er EUC Nord og Autobranchens Udviklingscenter.



SEMLERS DRIBE MELDTE KLAR på leasing-markedet med 30 dages leasing ad gangen med alt fra Lamborghini til VW Polo samt erhvervsbiler. Intentionen var at udbrede platformen til udlandet.



VÆRKSTEDERNE BLEV ADVARET mod at bruge skyllemaskiner til olieskift på automatgearkasser af Christonik, der ser alt for mange fejlbetjeninger.



KAPERSKY LAB NORDEN VAR på banen med forslag om at gøre sikkerhedsopdateringer til nye biler en del af serviceaftaler.



TOPPEN I SEMLERGRUPPEN TOG afsked med Kim Skovgaard Rasmussen efter 37 år i bilbranchen. Det skulle blive forløberen for en omfattende ny organisation med Ulrik Drejsig i spidsen.



DER ATTER VAR NY URO om bilafgifterne, da Liberal Alliance valgte at tage hul på endnu et rædselsscenarie for nybilbranchen med muligt salgsstop og tilsandede billagre.



AU2PARTS MELDTE UD, at grossisten nu også vil satse på MC-dele via sine 43 afdelinger og programmet parts4mc.



FDM HILSTE DEBATTEN om karrosseridele velkommen, og ikke vil dømme alternative dele ude.



AUTIG KUNNE GLÆDE SIG over, at bilers OBD-indgang var kommet tilbage i EU-lovgivningen, og dermed stække bilfabrikkernes adgang til bildata.


Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.092