PRISVÆRDIGT Kunden har altid ret. Det slidte, men relevante, ordsprog har værkstedskæden CarPeople taget til sig og ladet kunderne egenhændigt afgøre i en intern måling, hvilket værksted der skulle løbe med titlen "Bedst til kunder". Æren tilfalder CarPeople, og indehaver Kenneth Olofsen kan dermed bryste sig af at være den første vinder af prisen i den forholdsvis nye kæde med 27 værksteder.
- Jeg blev rigtig glad, da jeg fik meldingen om, at vi bliver bedømt bedst af kunderne. Vi behandler kunderne, som vi selv vil behandles - med respekt. Og så kan vi godt lide, at tingene er i orden. Det gælder både i forhold til at overholde aftaler, og at her skal være pænt og præsentabelt, fortæller mekaniker og indehaver Kenneth Olofsen.
Som præmie får værkstedet stillet en Mini Cooper til rådighed i to måneder. Bilen kommer med speciallavet CarPeople-film, så værkstedet kan bruge den til reklamefremstød.
God stemning mærkes
En af værkstedets kunder, der har udfyldt kundeundersøgelsen med roser, er Camilla Holten. Hun arbejder som headhunter med base i Hillerød og har mange timer på landevejen. Derfor er det essentielt for hende, at bilen altid fungerer, og hun stiller store krav til sit værksted.
- For ti år siden blev jeg anbefalet at bruge værkstedet i Frederikssund af en ven, og lige siden har jeg fået lavet min bil her på trods af, at jeg har boet mellem 30 og 60 minutters kørsel væk. Som kvinde kan jeg godt lide, at her er rigtig pænt og ordentligt. Samtidig kan man straks mærke, at kulturen er god, og at mekanikerne har det godt sammen. Og så tager de altid dialogen med mig om, hvad der skal laves, inden de går i gang. Jeg føler virkelig, at jeg kan stole på dem, og at de er fair, fortæller Camilla Holten.
Hun anvender ofte værkstedets opholdsrum til at arbejde et par timer, mens bilen bliver ordnet.
Kunderne skal have tillid
Kenneth Olofsen er stolt af de mange loyale kunder, der kommer igen gennem flere år. Han tror selv, at det skyldes, at alle medarbejdere gør meget ud af at tale med - og ikke til - kunderne.
- Vi gør, hvad vi kan for at skabe tillid mellem os og kunden. Vi spørger ind til, hvad de vil have lavet, og ringer altid, inden vi skifter noget - også selvom kunden på forhånd har sagt, at vi bare skal lave det hele. Vi laver udførlige regninger med alle materialer og arbejdstimer udspecificeret, som vi efterfølgende gennemgår punkt for punkt med kunden for at undgå misforståelser, forklarer Kenneth Olofsen.
CarPeople Frederikssund "Bedst til kunder"
En første intern kundemåling kårer værkstedet i den landsdækkende kæde. I ti år har en loyal kunde kørt langt for at få den gode service.