23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Er dieselmotoren død?

Interdan har fortsat et stort salg af dieselbiler. Her forklarer direktør Kenneth Hansen hvordan de passer ind i fremtiden.

DIESEL Bilproduktion de kommende år skal være et mix af benzin-, diesel- og elbiler, forudser Kenneth Hansen, der CEO i Interdan, der både importerer Citroën, Mitsubishi, Opel og Peugeot. Men der vil ske en gradvis udfasning af diesel, selv om denne motortype er en afgørende faktor for, at fabrikkerne kan nå deres forpligtelse til at nå det samlede, nye lavere CO2-udslip, vurderer han og siger:

- For rent teknisk er diesel ikke så dårligt; moderne dieselmotorer går længere på literen, og de udleder faktisk mindre CO2. Så sammenfattet kan man sige, at de kommende års miks af drivliner bliver inklusive dieselmotorer.

- Ikke desto mindre er fabrikkerne ved at tage diesel ud af denne ligning.

Hvad er årsagen til det?

- Der er klart en dagsorden mod diesel, hvilket ikke er i nogens interesse. Men modviljen stammer helt klart fra Dieselgate.

Men tror du, at dieselmotoren er død?

- Nej, dieselmotoren er ikke død. Vi sælger fortsat mange dieselbiler, og kunderne er utroligt glade for dem.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.105