23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Det er dem i blå skjorter, der har skabt kulturen

Messen er som en gearkasse - alle tandhjulene griber perfekt ind i hinanden. Så næsten filosofisk tænker direktør Jens Andersen tilbage på FTZ Messen i Odense.

INTERVIEW Det var da noget af en fest, I holdt!



Da først støvet havde lagt sig efter FTZ’s messe i Odense, beder vi koncernens vicedirektør Jens Nordestgaard Andersen samle trådene.



- Ja, en fantastisk god fest for os. Men helt ærligt, det kan være svært at opleve, når man er i det. Og faktisk nåede jeg slet ikke at nyde det onsdag. Man skal huske at være der! fik jeg sagt ti mig selv onsdag, da aftenen var slut. Og det huskede jeg så på torsdag.



- Men jeg kan godt lide dit ord "fest". Men den seriøse del af messe er jo, at den er et kæmpe netværksmøde.



Var messen en succes? Var den måske en endnu større succes end forventet?



- Nu er jeg jo vestjyde, så vi har ikke de store armbevægelser som en anden Donald Trump. Der er jo mange, der går op i besøgstallet. Vi har ikke det officielle, men der var rigtigt, RIGTIGT mange besøgende. Så ja, det var en kæmpe succes. Jeg har spurgt mig selv flere gange, om kan det virkelig passe. Men det kan det jo.



(Her kan vi tilføje, at der gik et rygte på gangene om, at der var over 13.000 besøgende over de to dage).



Mange besøgende og udstillere - hvad er forklaringen?



- Succesen skyldes jo, at alle griber chancen - det er jo et team, der ligger bag. Det er alle de blå skjorter, der er på messen. Det er tydeligt, at alle har prøvet det før. Det er faktisk lidt lige som en gearkasse - alle tandhjulene griber perfekt ind i hinanden. Sådan er det også med de blå skjorter på FTZ Messen.



- Så jeg tror, at folk gik hjem med lyst til at komme igen. Det er dét, der er det fedeste for mig. Og en anden ting: Selv dem, vi ikke handler med (de røde, som vi siger...) kommer jo også på messen, og dem snakker vi selvfølgelig også med.



Så det ligger vel i kortene, at I kører FTZ Messe igen i 2019? Og hvor skal den så foregå; jeres konkurrent gearer jo op og flytter sin Sjællandsmesse fra Roskilde til Bella Center.



- Ja, vi kører igen til næste år; man kan roligt allerede nu sætter kryds i kalenderen ud for den 6. og 7. november. Og man kan indstille sig på at skrive Odense Congress Center i GPS’en, når man skal finde vej.



Og et sidste spørgsmål: Hvad var det vildeste, du oplevede på messen?



Det vildeste; det er summen af alle oplevelser. For messen viser mig, hvordan dem med de blå skjorter har været med til at skabe kulturen i FTZ. Og dermed en oplevelse som årets messe.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141