23948sdkhjf

LEDER: "Da jeg blev træt af FDM"

LEDER Bilisternes organisation går i alt for små sko, vurderer Motor-magasinets chefredaktør i denne leder. Kom nu FDM - perspektiv!

LEDER: OK; PÅ Motor-magasinet er vi glade for FDM. Vi respekterer FDM. FDM er et gode for bilisterne, og FDM er også, på trods af at være "modstandere", et gode for den samlede autobranche, da foreningen er med til at forme klare rettesnore for autobranchen.

Samtidig er FDM med til at udpege de brodne kar. Så bilisternes organisation er dermed med til at gøre det lettere at køre en fornuftig virksomhed.

Men altså. Forleden skete dette:

I forbindelse med afgiftsændringerne tilbage i oktober 2017 udsendte FDM en pressemeddelelse, hvori de beklagede sig inderligt og højlydt over, at nogle (få) forhandlere ikke havde tilbagebetalt kunder det helt rigtige beløb i forbindelse med en refusionsopgørelse. Men hør nu her, der var tale om et meget begrænset antal forhandlere.

En anden stemme siger det sådan her: Thomas Møller Sørensen fra Bilbranchen under DI mener, at FDM har blæst et billede af en svigagtig autobranche op. "Det er bestemt ikke et generelt billede, vi kan genkende. Selvfølgelig kan der være enkelte tilfælde, men så må FDM jo komme til brancheforeningerne med dem," siger Møller Sørensen.

Selvfølgelig er det FDM’s opgave at yde juridisk hjælp til de pågældende medlemmer. Men er det en hel pressemeddelelse værd? Ja, hvis det var mange forhandlere. Nej, fordi det var så få. Og når der råbes op lige her, er det i min bog det, der i dag benævnes som ren symbolpolitik.

Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.173